سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يک حقوقدان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

زندان بهترين راهکار براي برخورد با مجرم نيست

يک كارشناس مسايل حقوقي گفت: زندان بهترين راه حل و راهکار نيست بلکه آخرين مرحله در برخورد با مجرم است .

مرتضي اسلامي پناه در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه درصد بالايي از زندانيان در حقيقت براي اولين بار مرتکب خطا و جرم شده اند، اظهار داشت: افرادي که براي نخستين بار به دليل ارتکاب جرمي وارد زندان مي شوند بايد براي آنها برنامه ريزيهاي سازنده اي صورت بگيرد تا ديگر شاهد بازگشت مجدد آنها به زندان نباشيم.

اين حقوقدان درباره اينکه زندان بهترين راه حل در برخورد با مجرمين نيست، ادامه داد: وقتي از مجازات زندان استفاده مي شود بايد همراه با چاره انديشي جهت بازسازي شخصيت زنداني و بازگشت شرافت مندانه فرد به جامعه باشد.

وي با بيان اينکه اولين قرباني بعد از دستگيري مجرم خانواده وي هستند، تصريح کرد: وضعيت معيشتي، رواني، اجتماعي و بدتر از آن برچسب خانواده زنداني بودن و حس بدگماني جامعه نسبت به خانواده زندانيان که اگر براي اين خانواده ها به عنوان قشر در معرض آسيب، اقدامات حمايتي صورت نگيرد زندان نه تنها مفيد نيست بلکه ضررش به مراتب بيشتر است.

 اسلامي پناه عنوان کرد: فرآيند اصلاح و تربيت زندانيان با هدف پيشگيري از تکرار جرم تا پس از آزادي بايد ادامه داشته باشد تا به واسطه حمايتهاي مادي و معنوي زمينه بازگشت آنان به زندگي سالم فراهم  شود.

اين حقوقدان با بيان اينکه زنداني پس از آزادي به علت نوع نگرش موجود در جامعه به آساني در ميان گروههاي اجتماعي و کاري پذيرفته نمي شود، خاطر نشان کرد: صاحبان مشاغل حاضر به جذب اين افراد نيستند و اين سو پيشينه از موانع مهم عدم اشتغال مجدد زندانيان و عامل سرخوردگي و نيز تمايل مجدد آنان به ارتکاب جرم خواهد بود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: زندان ، جرم ، حقوقی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.