سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احياي دشت خوزستان تحولي عظيم در اقتصاد کشور

احياي دشت خوزستان و ايلام آثاري مهمي بر وضعيت اقتصادي، اجتماعي درآمدي اين استان دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گلاب چشم مدير عامل جهاد نصر در نشستي كه امروز در موسسه جهاد نصر برگزار شد گفت: با توجه به شرايط كم آبي در كشور، آب به عنوان يك نيروي اصلي كشت و كار براي ما امري حياتي است كه بايد از اين مقدار آب استفاده بهينه صورت بگيرد.

وي ادامه داد: دولت بايد با تلاش فراوان و ايجاد سد ، موفق به مهار آب ها شده و با احداث شبكه هاي اصلي مقدمات آبياري را فراهم كند.

وي ضمن برشمردن آثار عظيم احياي دشت هاي خوزستان و ايلام گفت: مبناي مطالعات انجام شده توسط مهندسين مشاور ، اجراي اين طرح آثار مهمي در وضعيت اقتصادي مردم خوزستان و ايلام دارد.

گلاب چشم افزود: متاسفانه هميشه تناسبي بين ميزان اعتبارات براي احداث شبكه هاي اصلي آبياري و زهكشي با ميزان اعتباراتي كه براي احداث شبكه هاي فرعي و تجهيز و نوسازي اساسي اختصاص مي يابد، وجود ندارد.

وي افزود: وجود اختلاف بودجه  بين احداث شبكه هاي اصلي و فرعي، بحث عدم استفاده از آب هاي مهار شده و عدم استفاده بهينه از اراضي مستعد كشاورزي ادامه پيدا مي كند مگر اينكه در فاصله مناسبي اين موضوع برطرف و باعث شكوفايي ظرفيت هاي بخش در اين عرصه شود.

مدير عامل موسسه جهاد نصر افزود: در سال 87 و 88 بالغ بر 98 ميليارد تومان براي اجراي اين طرح ها هزينه شده است.

و همچنين طي اين دو سال در حدود 31 هزار و 500 هكتار از اين اراضي شبكه هاي فرعي، 6 هزار و 300 هكتار زهكشي زيرزميني و 4 هزار و 700 هكتار تجهيز و نوسازي محقق شده است.

وي اضافه كرد: در سال 89 حدود 84 ميليارد تومان براي اجراي اين طرح ها هزينه شده كه با اين اعتبار بالغ بر 21 هزار و 200 هكتار شبكه فرعي، 8 هزار و 900 هكتار زهكشي زيرزميني و 4 هزار و 200 هكتار تجهيز و نوسازي در اراضي طرح انجام يافته است و در سال 90 جمعا 189 ميليارد تومان براي طرح هزينه شده است.

گلاب چشم افزود: براي بودجه سال جاري هم در لايحه بودجه وجود 190 ميليارد تومان در نظر گرفته شده كه اميد است به لحاظ اهميت طرح 100 درصد آن براي اجراي طرح تخصيص يابد.

وي خاطر نشان كرد: در حال حاضر بيش از يكصد هزار هكتار در دست اجرا داريم كه برخي از آنها رو به اتمام هستند./عب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.