سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

تا چه اندازه با ورزش بانجي جامپينگ آشنایی دارید؟

بانجي جامپينگ (Bungee Jumping) ورزش يا تفريحي از سري فعاليتهاي extreme است که در آن شخص ورزشکار يا در واقع حادثه جو، خود را با محافظ و طنابي فنردار از ارتفاعي بسيار بلند به پايين پرتاب مي کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ طنابي که شخص بوسيله آن به پايين مي پرد، حالت فنري يا کشي دارد و بامحافظي به تن و بدن، و قوزک پا بسته مي شود. وقتي که شخص مي پرد، خاصيت فنري ريسمان باعث مي شود تا انرژي پرشي شخص به هنگام سقوط آرام آرام دفع شود تا جايي که شخص کاملا به ايستد. اما پس از سقوط و رسيدن به انتهاي مسير همين انرژي چون قابليت فنري دارد و باعث برگشت مسير مي شود، شخص را تا حدي به بالا مي کشد.
شخصي که بانجي جامپينگ مي کند، مي بايست از سلامت قلبي و عصبي برخوردار باشد. چراکه فشار عصبيي که اين ورزش به هنگام سقوط به ورزشکار مي آورد مي تواند باعث سکته قلبي و يا صدمات روحي شود. همچنين تجهيزات بکار گرفته شده در اين ورزش بايد از استاندارد و ايمني هاي لازم برخوردار باشند.
یکی از مرتفع ترین دكل های بانجي جامپينگ ایران در مجموعه گنج نامه همدان با 40متري واقه است.
باشگاه بانجي جامپينگ ايران كه دومين مجموعه بانجي در ايران محسوب مي‌شود، پارسال درمجموعه توريستي - تفريحي تله‌كابين گنج‌نامه همدان افتتاح شد. اولين سازه بانجي جامپينگ ايران در سال 1386 در مجموعه تله‌كابين توچال افتتاح شد. اين رشته ورزشي زير نظر انجمن ورزش‌هاي هوايي فعاليت و از ورزش‌هاي ثبت شده در سازمان تربيت‌بدني محسوب مي‌شود./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
۱۵:۵۲ ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
باسلام واحترام
ممنون از مطالب خوبتون