سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شاخص‌ترين اقدامات تشکل‌هاي دانشجويي در 4 سال اخير

مقابله سايبري با فتنه 88 و برگزاري 9 کرسي آزاد انديشي در بسيج دانشجويي علوم و تحقيقات

مسئول بسيج دانشجويي واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد گفت: مقابله فيزيکي و سايبري با فتنه 88، حضور در شبکه هاي اجتماعي و تشکيل گروههاي رصد، تاسيس قرارگاه سايبري، دوره هاي بصيرت افزايي، کسب عناوين علمي مختلف، برگزاري 3 گروه کار- فکر و 9 کرسي آزاد انديشي از شاخص ترين اقدامات اين تشکل در سالهاي اخير بوده است.

محمد حسين پرکره مسئول بسيج واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران درباره شاخص‌ترين اقدامات اين تشکل در سالهاي اخير اظهار داشت: بنده حدود 6 ماه است که مسئوليت مذکور را بر عهده گرفته ام اما در همين مدت نيز اقدامات گسترده اي انجام داده ايم و حتي رئيس دانشگاه آزاد براي اولين بار در تاريخ اين دانشگاه گزارش عملکرد بسيج دانشجويي واحد علوم و تحقيقات را به عنوان يک عملکرد مثبت در دوران فعاليت بسيج دانشجويي، به مجلس شوراي اسلامي تقديم کرد که برگزاري 9 کرسي آزاد انديشي در طول 5 ماه از جمله اين اقدامات بوده است.

وي افزود: براي اولين بار در تاريخ دانشگاه آزاد، مراسم اعتکاف دختران دانشجو را برگزار و همچنين 12 حلقه CD سياسي فرهنگي از واکاوي فتنه 88 تا موارد مختلف مانند بررسي وضعيت فرهنگي دانشگاه آزاد را منتشر کرده ايم و اولين بسيج دانشجويي بوده ايم که در 30 حلقه DVD گزارش عملکرد مصور خود را ارائه داده ايم.

پرکره تصريح کرد: بسيج دانشجويي واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد 4 اردوي فرهنگي را با نام ميقات پابرهنگان در 5 ماه اخير برگزار کرده که سه تاي آن بازديد از مناطق جنگي غرب کشور و همچنين چهارمين آن،نشست هم‌انديشي نخبگان بسيجي در مشهد مقدس بود.

مسئول سياسي بسيج واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد گفت: تشکيل سه گروه کار- فکر با عناوين بررسي وضعيت حجاب در دانشگاه آزاد، بررسي شاخصه هاي توليد ملي و کار فکر مشورتي اعضاي هيات علمي و بسيجيان واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد از ديگر فعاليتهاي اين تشکل در 6 ماه اخير بوده است.

وي اظهار داشت: برگزاري دوره هاي آشنايي با فرقه هاي ضاله مانند وهابيت شناسي و نيز 3 نشست براي بررسي وضعيت فرهنگي دانشگاه آزاد توسط بسيجيان و خانواده هاي آنها،تقدير از خبرنگاران زن جهان اسلام به دليل فعاليتهاي موثر آنها،تقدير از جانبازان جنگ تحميلي و جانبازان فتنه 88 ،برگزاري دوره هاي آموزشي براي نگارش مقالات بين المللي و... از ديگر برنامه هاي بسيج دانشجويي واحد علوم و تحقيقات در عرصه فرهنگي بوده است.

پرکره با اشاره به فعاليتهاي اين تشکل در عرصه علمي تصريح کرد: کسب مقام دوم در مسابقات ملي طراحي ماهواره هاي کوچک،مقام دوم در نگارش نشريات دانشجويي،انتخاب 16 بسيجي دانشجوي نمونه از بسيج دانشگاه علوم و تحقيقات که براي اولين بار در تاريخ دانشگاههاي کشور اتفاق افتاد، کسب عنوان جوان برتر پژوهشگر در کشور توسط مسئول اتاق پژوهش تشکل يعني دکتر شکوري، کسب مقام دوم در طراحي هواپيماي پرنده هدايت پذير از راه دور (پهپاد) و افزايش وضعيت معدل اعضاي بسيج دانشجويي علوم و تحقيقات از اقدامات شاخص اين تشکل در عرصه علمي بوده است.

مسئول بسيج دانشجويي واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد گفت: در حوزه سياسي، بررسي تحولات سوريه،دوره هاي بصيرت افزايي و انتشار دو لوح فشرده به نام هاي "واکاوي فتنه 88" و "زواياي پنهان جريان خاص" توسط اين تشکل صورت گرفته است.

وي افزود: بسيج دانشجويي واحد علوم و تحقيقات، در دو فضاي فيزيکي و تحليلي به مقابله با فتنه 88 پرداخت و در حال حاضر نيز برنامه‌هايي براي مبارزه با فتنه هاي آينده دارد.

پر کره با بيان اينکه در فتنه 88 بيشتر در فضاي سايبري از دشمن ضربه خورديم، تصريح کرد: با تاسيس قرارگاه سايبري بسيج دانشجويي که همزمان 2200 وبلاگ را حمايت مي کند،اعضاي تشکل ها در عرصه سايبر ورود پيدا کرده‌اند و چندين بار نيز تجمعات اينترنتي را امتحان کرده و اين آمادگي را داريم تا ظرف يک‌ساعت،سه هزار نفر را در دورترين نقطه تهران جمع کنيم.

مسئول سياسي بسيج دانشجويي واحد علوم و تحقيقات گفت: اعضاي بسيج دانشحويي ما با حضور در تجمعات و خنثي کردن آشوب‌هاي خياباني با فتنه 88 مقابله کرده و هم اکنون نيز با تقويت فعاليتهاي خود،آمادگي صد درصدي براي آينده داريم، لذا بسيج در حوزه هاي فيزيکي هميشه آماده است اما در فضاي سايبري و تحليلي گروههاي رصد خوبي داريم که به ارتباط با اعضا و اساتيد، جمع آوري ايميل ها، حضور در شبکه هاي اجتماعي و.... در فضاي آشکار مي پردازد و البته در فضاي پنهان نيز اقدامات خاص انجام مي شود.

 انتهاي پيام/

برچسب ها: تشکل ، بسیج ، دانشجویی ، پرکره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.