سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انيميشن اين دوره از جشنواره، از بهترين بخش هاي جشنواره خواهد بود

خوشبختانه در اين چند ساله شاهد رشد انيميشن در كشورمان بوده ايم و اين پيشرفت در انيميشن هاي اين دوره قابل به بازخواني است و به طور حتم اين بخش از بهترين بخش هاي جشنواره خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، عبدالله عليمراد كارگردان سينماي انيميشن و عضو هيات انتخاب بخش پويانمايي در گفت وگو با ستاد خبري جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران در باره ارزيابيش از كيفيت انيميشن هاي ارسالي براي حضور در جشنواره گفت : خوشبختانه در اين چند ساله شاهد رشد انيميشن در كشورمان بوده ايم و اين پيشرفت در انيميشن هاي اين دوره قابل به بازخواني است و به طور حتم اين بخش از بهترين بخش هاي جشنواره خواهد بود.
اين كارگردان با سابقه با اشاره به دوران گذشته برگزاري جشنواره متذكر شد: اگر به ده سال قبل برگرديم به زحمت مي توانستيم تعدادي انيميشن با كيفيت براي انتخاب و حضور در جشنواره پيدا كنيم . اما دراين دوره هاي اخير با انتخاب بهترين ها با مشكل روبه رو بوديم و تعداد انيميش هاي با كيفيت آنقدر زياد بود كه در انتخاب بايد با دقت لازم عمل مي كرديم.
عليمراد در باره وضعيت انيميشن در بخش هاي مختلف عنوان كرد : در هر دو بخش انيميشن هاي سه بعدي  كامپيوتري و دستي شاهد كارهاي خوب و تعدادي كار ضعيف بوديم. البته به صورت ميانگين اگر بخواهيم ارزيابي دقيقي داشته باشيم انيمشن هاي دستي به لحاظ هنري كيفيت بهتري داشتند . انيمشن سازي كه با دست كار مي كند حرفه اي تر است.  
وي در بخش پاياني گفته هايش ضمن تاكيد بر اهميت برگزاري جشنواره فيلم كوتاه تهران تصريح كرد : برگزاري جشنواره باعث رشد كار فيلم سازان جوان است و كارگردان هاي جوان در رقابت بايكديگر كارشان ديده مي شود و بهترين ها مورد تشويق قرار مي گيرند.
بيست و نهمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران از 10 تا 16 مهرماه توسط انجمن سينماي جوانان ايران و به دبيري "هاشم ميرزاخاني" برگزار خواهد شد./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.