سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امروز روز تصميم گيري است

مانوئل، رويانيان را به گرداب بي رحمي مي کشاند

بايد از مانوئل ژوزه قطع اميد کنيم چون اگر قرار بود پرسپوليس درست شود، تا حالا درست شده بود.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، پرسپوليس بدترين روزهاي تاريخ خودش را تجربه مي کند و در چنين شرايطي بايد از مانوئل ژوزه به عنوان مربي کارنامه دار و گران قيمت اين تيم قطع اميد کنيم. مانوئل هر چند خيلي دير به پرسپوليس اضافه شد و قبل از شروع فصل فرصت چنداني براي ساختن تيم دلخواهش نداشت اما مرد پرتغالي سرخپوشان تهراني در اين مدت نشان داده که مربي بزرگ و کارآمدي نيست و نمي تواند پرسپوليس را به موفقيت برساند.

مانوئل در اين 5 هفته نشان داده که هيچ تاثير مثبتي روي پرسپوليس نداشته و نتوانسته با اين تيم بزرگ و مردمي انتظارات را برآورده کند. بزرگترين ايراد مانوئل اين است که بازيخواني خوبي  ندارد و هنگامي که تيمش تحت فشار قرار مي گيرد، نمي تواند به بازيکنانش کمک کند تا فشار حريف را بشکنند و بتوانند خودشان را به حريف تحميل کنند.

مانوئل ژوزه در کنار زمين هيچ تفاوتي با يک تماشاگر عادي ندارد چرا که وقتي پرسپوليس از حريف عقب مي افتد، هيچ طرح و برنامه خاصي براي عوض کردن نتيجه ندارد و به راحتي دستهايش را به علامت تسليم بالا مي برد. نگاهي به 5 بازي پرسپوليس در اين فصل نشان مي دهد که مجموعه تحت هدايت مانوئل در نيمه دوم هيچ حرفي براي گفتن ندارد و به تيمي کم آزار تبديل مي شود، پرسپوليس در بازيهاي گذشته به راحتي شکست را قبول کرده و بازيکنان اين تيم هيچ ميل و رغبتي از خودش براي عوض کردن نتيجه نشان نداده است. در اين ميان نقش مانوئل بسيار مهم و تاثير گذار است چرا که نتوانست روحيه برتري طلبي و جنگندگي را به شاگردانش تزريق کند.

مشکل بزرگ پرسپوليس عدم شناخت مانوئل از شاگردانش است. بدون شک ژوزه شاگردانش را هنوز نشناخته و نمي داند آنها چه توانايي هاي دارند و به همين دليل است که در هر بازي ترکيب جديد از سرخپوشان تهراني مي بينيم . مانوئل هنوز ترکيب اصلي تيمش را نشناخته و اگر اين ايراد بزرگ را کنار ناآمادگي بدني بازيکنان پرسپوليس بگذاريم، متوجه مي شويم بدون دليل نيست که اين تيم بزرگ و پرطرفدار در حال حاضر در قعر جدول به سر مي برد و شرايط بسيار نامطلوبي دارد.

يکي از مشکلات بزرگ شخص مانوئل اين است که فوتبال ايران را بسيار سطح پايين و آماتور قلمداد کرده است. شايد تصور مانوئل از فوتبال ايران اين بوده که در يک کشور جهان سومي قرار است کار کند که از فوتبال روز دنيا خيلي عقب است و او به واسطه دانش و تجربه اش ، به راحتي مي تواند در ايران نتيجه بگيرد اما مرد پرتغالي امروز به خوبي درک کرده که فوتبال ايران در منطقه از اعتبار خاصي برخوردار است و يکي از قدرتهاي قاره کهن محسوب مي شود و اتفاقا کار بسيار سخت و طاقت فرسايي را پيش رو دارد.

پرسپوليس اين روزها در بحران است و مانوئل هم در اين مدت نشان داده که نمي تواند با اين تيم بزرگ و پرطرفدار نتيجه بگيرد چرا که اگر قرار بود اتفاقي براي سرخپوشان تهراني رخ بدهد، در تعطيلات دو هفته اي ليگ رخ مي داد و پرسپوليس حداقل به لحاظ بدني شرايط بهتري پيدا مي کرد اما مانوئل در اين مدت هيچ کاري براي مجموعه تحت هدايتش انجام نداده و هيچ تغيير خاصي را در پرسپوليس مشاهده نمي کنيم.

امروز براي مديران پرسپوليس روز تصميم گيري است و محمد رويانيان به عنوان نفر اول باشگاه پرسپوليس در حال حاضر بايد با مشورت بزرگان پرسپوليس تصميمي درست بگيرد تا اين مجموعه بحران زده را به ساحل آرامش برساند. پرسپوليس ضعيف ترين روزهاي تاريخ خودش را سپري مي کند و اگر رويانيان امروز تصميمي درست نگيرد، قطعا فردا همراه با مانوئل در اين گرداب بي رحم غرق خواهد شد و به سرنوشت حبيب کاشاني دچار خواهد شد./ق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.