سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تماس با مواد شوینده از عوامل ایجاد اگزما پوستی است

کسانی که با مواد شوینده در تماس هستند احتمال ایجاد اگزما پوستی در آن ها افزایش می یابد.

دکتر پرویز طوسی، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اگزما یک نوع التهاب پوستی است که ممکن است علل به وجود آورنده ی آن زمینه ای ارثی یا ممکن است به علت خارجی ایجاد شود.

وی افزود: از زمینه های ارثی در شیر خواران ایجاد می شود و از 2 ماهگی شروع شده و در بعضی از نوزادان تا 2 سالگی طول می کشد و اگزما به صورت دانه های قرمز آب دار و با خارش بسیار است و همچنین درسر و دست، پا ایجاد می شود و به صورت پوشه دار است و به طور معمول تا 2 سالگی به مورت خود به خود درمان می شود.

طوسی ادامه داد: نوع دیگری از اگزما در کودکی اتفاق می افتد از 2 سالگی تا بلوغ ادامه دارد.

در این نوع اگزما در ناحیه گردن، جلوی آرنج، پشت زانو درگیر شده و ضایعات قرمز رنگ پوسته دار و با خارش شدید همراه است.

وی بیان کرد: نوعی دیگر از اگزما بعد از بلوغ ایجاد می شود و به حالت شوره در سر گوش، ابرو و ریش، کناره پر بینی یا وسط نیمه و پشت بدن گرفتار می شود و خارش شدید هم ایجاد شود و مزمن است.

 وی تشریح کرد: یک نوع اگزما دیگر اگزمای تماسی است که در برخورد با مواد شیمیایی و کسانی که با این مواد سر وکار دارند ایجاد می شود.

طوسی توصیه کرد: برای درمان اگرما باید اول علل به وجود آمدن آن را توسط پزشک متخصص پوست و مو مشخص کرد و بعد  بر اساس نوع تشخیص مثلا اگر ارثی باشد.

در شيرخوران تا حدود 2 سالگی خود به خود درمان می شود، اگر زمینه خارجی مثلا تماس با مواد شوینده باشد باید از دستکش های نخی استفاده کرد و از پمادهای نرم کننده استفاده کنند./ح
برچسب ها: اگزما ، پوست ، موادشوینده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.