سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش رویترز پیرامون آموزش جنگ نژاد پرستانه در آمریکا:

دعوت از نژادپرستان و نئو نازی ها برای حضور در ارتش آمریکا

گزارشی عجیب از سازمان عدالت امریکا نشان می دهد که نیمی از تمام افراط گرایان جناح راست، دارای تجربه نظامی هستند. این زنگ خطری جدی برای امریکاست. گسترش ترسناک نژادپرستی در ارتش این کشور تمام ماجرا نیست! بلکه این مسئله در سطح جامعه ایالات متحده نیز بروز و نمود فراوانی داشته است. وجود گروه های خیابانی نیز مسئله وخیم دیگری است که توجه و تمرکز بخشی از دولت ایالات متحده را به خود مشغول کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه 598، رویترز در مقاله دیروزخود نوشت: نژادپرستان سفیدپوست، نئو نازی ها، و گروه های اسکین هد ، طرفداران خود را ترغیب می کنند تا در ارتش و نیروی تفنگداران دریایی ثبت نام نموده تا مهارت های لازم اعمال نژاد پرستانه را کسب کنند. شرکت و آموزش دیدن در این گروه ها به معنی آماده شدن برای جنگ نژادپرستانه است.

شاید در نگاه اول این سناریو مضحک و یا فانتزی به نظر برسد اما سازمانهای حقوق مدنی با توجه به وقایع اخیر در امریکا، این موضوع را کاملا جدی قلمداد می کنند. قتل شش نفر در معبد سیک ها توسط یک سرباز امریکایی در 5 آگوست فقط یکی از این وقایع بود.



این فرد 40 ساله به نام مایکل پیج، خود اعلام کرده بود با پیوستن به ارتش در سال 1992، به گروه های نئونازی پیوسته است. فِرِد لوکاس که هم خدمتی او بود می گوید پیج از سال 1998 دیدگاه های نژادپرستانه خود را به وضوح و با صدای بلند اعلام می کرده است.

گزارشی عجیب از سازمان عدالت امریکا نشان می دهد که نیمی از تمام افراط گرایان جناح راست، دارای تجربه نظامی هستند. این زنگ خطری جدی برای امریکاست.

گسترش ترسناک نژادپرستی در ارتش این کشور تمام ماجرا نیست! بلکه این مسئله در سطح جامعه ایالات متحده نیز بروز و نمود فراوانی داشته است. وجود گروه های خیابانی نیز مسئله وخیم دیگری است که توجه و تمرکز بخشی از دولت ایالات متحده را به خود مشغول کرده است. پنتاگون در سه دهه گذشته تلاش های بسیاری را برای کاهش و مقابله با افراطگرایان نژادپرست انجام داده که ظاهرا نتیجه بخش نبوده اند، تا جایی که این مسئله به یکی از اولویت های حیاتی ارتش و جامعه امریکا تبدیل شده است.

رویترز در مقاله امروز خود به عنوان یک نمونه می نویسد: لیدن، یکی از نژادپرستان نئونازی امریکایی خود معترف است فقط به این منظور وارد ارتش شده تا تیراندازی یاد بگیرد! ”من غیر از تیراندازی، کار با مواد انفجاری، را نیز یاد گرفتم. من تمام مهارت های نظامی را فراگرفته ام و اکنون می توانم به دیگران نیز بیاموزم."



البته با توجه به رویکرد ارتش امریکا در جنگ های مختلف و در نحوه آموزش نظامیان، بروز چنین رفتارهای به هیچ عنوان دور از ذهن نیست. جنگ های ویتنام، عراق، افغانستان، کشتار غیرنظامیان پرواز مسافربری ایران، بمباران هسته ای ژاپن، و مواردی از این دست نشان دهنده رویکرد نژادپرستانه ارتش امریکاست.

یانکی ها، باید خود را برتر از دیگران بدانند تا قتل و غارت و اشغال مردم و سرزمین های دیگر برای آنها توجیه پذیر باشد. یک سرباز امریکایی نمی تواند با تفکر نوع دوستانه و غیر نژادپرستی در ارتش امریکا خدمت کند زیرا ماهیت فعالیت در مجموعه ای با اعمال مشخص غیربشری، غیر از این را بر نمی تابد.

درواقع امریکا خود قربانی اول نحوه تعلیم نظامیان ارتش این کشور است. شاید بتوان گفت یکی از علل افزایش روز افزون خودکشی بین نظامیان امریکایی تقابل وجدان آنها، با تعلیماتی که می بینند باشد. و اینگونه است که هر روز بیش از پیش شاهد اضمحلال نظام های اومانیستی نظیر جوامع غربی هستیم.

[1] گروه هایی از جوانان خشن بریتانیایی که نشانه آنها سرهای تراشیده شده است
برچسب ها: نژاد پرست ، ارتش ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.