سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جدولی از راهنمای کار آرام پز

مواد غذایی به آهستگی و در حرارت كم، (بین 170 تا 280درجه فارنهایت معادل 76 تا 137 درجه سانتیگراد) می‌پزد.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران حرارت كم‌ موجب می‌شود قطعات موادغذایی به ویژه گوشت نرم و خوش‌خوراك شده و آب كمتری از دست دهند.اما استفاده از آرام‌پز نیز فوت و فنی دارد كه باید آنها را رعایت كرد. اولین نكته این است كه ظرف آرام‌پز را هرگز كمتر از نصف و بیشتر از دو سوم گنجایش آن پر نكنید.


همچنین توجه داشته باشید كه در آرام‌پز سبزیجات كندتر از گوشت و مرغ می‌پزند، بنابراین اول سبزیجات را در ته و دور ظرف قرار داده و سپس گوشت را اضافه كنید و مواد را با مایعی نظیر آب گوشت یا مرغ یا سس بپوشانید.

در ظرف را نیز باید محكم ببندید و تنها زمانی كه قصد هم زدن غذا را دارید باید آن را باز كنید؛ چراكه باز كردن در ظرف برای اینكه (نگاهی به آن بیندازید) زمان با ارزش را به هدر داده و غذا برای رسیدن به درجه حرارت سابق حدود 20 تا 30دقیقه زمان صرف می‌كند و این تاخیر با هر بار برداشتن در ظرف تكرار خواهد شد.


توجه داشته باشید اگر در زمان غیبت شما و در حین تهیه غذا با آرام‌پز، برق قطع شده باشد حتی اگر غذا به نظر سالم باشد آن را دور بریزد. اگر هم در منزل هستید، پس از قطع برق بلافاصله مواد غذایی را داخل قابلمه ریخته و باقی مراحل تهیه غذا را روی اجاق گاز ادامه دهید.


هنگام خرید نیز باید ظرفی را انتخاب كنید كه در درجه اول گنجایش متناسب با نیاز شما داشته باشد. اگر تنها زندگی می‌كنید یا خانواده‌ای در حد دو یا سه نفر دارید، اندازه كوچك یا متوسط برای شما كفایت می‌كند.


همچنین توجه داشته باشید كه مدلی را انتخاب كنید كه ظرف سرامیكی جداگانه داشته باشد.این آرام‌پزها نه تنها تمیز می‌شوند، بلكه شما می‌توانید مواد غذایی را هر وقت روز كه می‌خواهید آماده كرده و ظرف را در یخچال گذاشته و در زمان مناسب آن را روی پایه قرار داده و روشن كنید.

برچسب ها: بازار ، غذا ، برق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.