سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف نوع جدید عنکبوت‌‌‌های غول‌پیکر و خون‌آشام +عکس

با کشف این جانور خونخوار، گونه‌ ای تازه از تارتنان تکامل یافته شناسایی شده ‌اند که تا پیش از این دیده نشده بودند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، همین چند هفته پیش بود که ساکنان روستایی در یکی از ایالت های دورافتاده هند اعلام کردند هدف حمله عنکبوت های عظیم الجثه ای قرار گرفته اند و تعدادی از آنها نیز به خاطر گزیده شدن توسط این حیوانات کوچک کشته شدند.

اکنون نیز گروهی از دانشمندان در غار‌های شمال‌غربی امریکا گونه‌ ای از عنکبوت‌‌های عظیم‌ الجثه را کشف کرده‌ اند که طول آنها به بیش از 4 سانتی‌متر می ‌رسد در حالی که به طور متوسط هر عنکبوت تنها 9 میلی متر طول دارد.

این عنکبوت ها چنگال‌‌هایی دراز دارند و خانواده‌ ای وحشی و خونخوار هستند. با کشف این جانور خونخوار، گونه‌ ای تازه از تارتنان تکامل یافته شناسایی شده ‌اند که تا پیش از این دیده نشده بودند.


عنکبوت‌شناسان به علت این که این حشره عظیم‌ الجثه در غار‌ها سکونت دارد و با چنگال‌‌های هولناکش به سقف غار آویزان می ‌شوند نام آن را «دزد غار» گذاشته‌ اند. پس از کشف چند سال پیش دانشمندان در آفریقا که منجر به شناسایی عنکبوت هایی بزرگی شد که طول بدنشان 3 سانت و 9 میلیمتر و طول پاهایشان 12 سانتی متر بود، این عنکبوت ها رکورد جدید از کشف این گونه از تارتنان محسوب می شود.

این عنكبوت‌ها با استفاده از چند رشته تار از سقف غار آویزان شده و پاهای خود را در هوا باز می ‌كنند و در تاریكی منتظر می‌ مانند تا حشره‌ ای نزدیك شود؛ هنگامی كه طعمه به فاصله مناسب رسید، با استفاده از پاهای بلند و چنگال‌های خود به آن حمله كرده و بدن آن را تكه ‌تكه می‌كنند.

شناسایی این گونه جدید عنكبوت‌ ها از این جهت دارای اهمیت است كه آخرین خانواده عنكبوت ‌‌ها 12 سال قبل و در سال 2000 میلادی شناسایی شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.