سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان/ همزمان با هفته دولت؛

28 پروژه عمرانی میراث فرهنگی گلستان افتتاح و کلنگ زنی می شوند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان اعلام کرد: 28 پروژه گردشگری و میراث فرهنگی استان همزمان با افتتاح دولت افتتاح و کلنگ زنی می شوند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان، قربان عباسی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در جمع خبرنگاران گفت: در هفته دولت امسال،16 پروژه گردشگری و میراث فرهنگی توسط این اداره کل گلنگ زنی و12 پروژه نیز افتتاح و به بهره برداری می رسند.

وی افزود: ساماندهی سواحل خزر در نوکنده شامل محوطه سازی و تکمیل آبخوری،آلاچیق و ساماندهی ساحل بندرگز شامل آلاچیق، سالم سازی محوطه شنا و روشنایی، ساماندهی پارک جنگلی آق سو در کلاله شامل اجرای مبلمان، احداث سکو و آلاچیق و آبخوری ازجمله پروژه های قابل افتتاح و بهره برداری در هفته دولت امسال است.

عباسی تصریح کرد: ساماندهی بقعه دانشمند شامل زیرسازی مسیر دسترسی به این منطقه نمونه گردشگری، تکمیل نمازخانه و محوطه سازی و همچنین ساماندهی محور هزارپیچ در گرگان شامل اجرای محوطه سازی و روشنایی، تکمیل سرویس بهداشتی و احداث نمازخانه و همچنین ساماندهی پارک نیلکوه در گالیکش شامل اجرای سرویس بهداشتی و تکمیل ساختمان نمازخانه و تکمیل آلاچیق از دیگر پروژه هایی است که دراین ایام افتتاح و به بهره برداری می رسند.

وی کل اعتبار هزینه شده دراین پروژه های قابل افتتاح را 5 هزار و 750 میلیون ریال بیان کرد و گفت: 3 موزه مردم شناسی در آزادشهر و موزه فرش در گنبد قابوس و کارگاه مرمت اشیاء در گرگان نیز دراین ایام باهزینه بالغ بر 7 میلیون و 600هزار ریال و اشتغالزایی 16 نفر به بهره برداری می رسند.

عباسی ادامه داد: دو پروژه احداث پانسیون و هتل شهاب درگرگان نیز از دیگر پروژه هایی است که توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی و با هزینه ای به مبلغ 54 هزار میلیون ریال و اشتغالزایی 17 نفردر هفته دولت امسال افتتاح می شوند.

وی در ادامه با اشاره به پروژه های قابل کلنگ زنی این اداره کل، افزود: پروژه گردشگری هزارپیچ شامل احداث کمپینگ و سرویس بهداشتی، بهسازی مسیر دسترسی به آبشارزیارت واحداث کمپینگ، نمازخانه و سرویس بهداشتی در ناهارخوران گرگان، پروژه های ساماندهی ساحل و تکمیل کمپینگ در بندرگز و نوکنده و ساماندهی پروژه آشوراده و ساماندهی ساحل بندر ترکمن و ساحل گمیشان و همچنین پارک امام رضا در کردکوی و ساماندهی پارک شیرآباد در رامیان و پارک ملی گلستان و احداث راه دسترسی به خالد نبی درکلاله احداث کمپینگ درآلماگل گنبد و ساماندهی پارک فارسیان درگالیکش بابرآورد اعتبار ملی 23 هزار و 600 میلیون ریال از پروژه هایی است که درهفته دولت امسال کلنگ زنی شده و عملیات اجرایی آن ها آغاز می شود.

عباسی همچنین به احداث واحد اقامتی و پذیرایی دایی و واحد اقامتی متل بائیان جزی در بندرگز و واحد پذیرایی شیدایی در گرگان اشاره کرد که توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی و با کل برآورد هزینه ای به مبلغ 336 هزار و 778 میلیون ریال و اشتغالزایی 76 نفردر این ایام کلنگ زنی می شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان خاطرنشان کرد: با افتتاح و به بهره برداری این پروژه ها و همچنین اقدامات لازم با اجرای پروژه های جدید، صنعت گردشگری این استان بیش از پیش رونق یافته وزمینه های حضور گردشگران و مسافران خارجی وداخلی به استان بیش از گذشته فرهم آید./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.