سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان/

تشکیل گروه علمی زبان، گویش و کتیبه ها در شورای پژوهشی میراث فرهنگی گلستان

گروه علمی زبان، گویش و کتیبه ها در شورای پژوهشی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، به عنوان هشتمین گروه علمی شورای پژوهشی این اداره کل تشکیل شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان، قربان عباسی، شورای پژوهشی میراث فرهنگی گلستان گفت: با نظر به نیاز اداره کل مراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان و با هدف شناسایی، معرفی و پژوهش در زبان، گویش و کتیبه های استان اقدام به تشکیل گروه علمی زبان و گویش و کتیبه ها شده است.

وی با اشاره به اینکه این گروه علمی با عضویت 8 کارشناس و پژوهشگر تشکیل شده، افزود: اعضای این گروه علمی را پژوهشگران مراکز دانشگاهی استان با درجات علمی ارشد ودکترا تشکیل می دهند.

عباسی خاطرنشان کرد: استان گلستان با توجه به تنوع اقوام، گویش ها و زبان های گوناگون و پیشینه تاریخی چند هزار ساله، دارای کتیبه های مختلف و متنوعی است و شناسایی، معرفی و مستند سازی علمی آن ها در راستای حفاظت و نگهداری، از ضرورت های تشکیل گروه علمی زبان ، گویش و کتیبه ها است.

عباسی ادامه داد: شورای پژوهشی اداره کل از حدود 3 سال پیش با هدف نهادینه کردن امر پژوهش، انجام پروژه های پژوهشی و دستیابی به اهداف اداره کل مراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با عضویت بیش از 70 پژوهشگر و محقق متشکل از همکاران کارشناس و پژوهشگران آزاد درقالب 7 گروه علمی باستان شناسی و ابنیه و بافت های تاریخی و هنرهای سنتی و مطالعات تاریخی و مردم شناسی و گردشگری، موزه ها و اسناد تاریخی تشکیل شده است.

وی گفت: این شورا تاکنون فعالیت ها و عملکرد های متنوعی داشته از جمله؛ برگزاری 5 همایش علمی- پژوهشی، تنظیم تفاهم نامه های همکاری بین مرکز پژوهشی حقیقی و حقوقی، حمایت از پژوهشگران و همکاری با آن ها و حمایت مادی و علمی از پایان نامه های پژوهشی و دانشجویی و انجام چندین طرح و پروژه پژوهشی دراین اداره کل از دیگر اقدامات این شورا است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در پایان اظهار امیدواری کرد: با انجام پروژه های پژوهشی و طرح های تحقیقاتی دراین شورای پژوهشی، اهداف این اداره کل بیش از پیش محقق شده و سنت ها، فرهنگ، آداب و رسوم و پیشینه تاریخی این اداره کل بیش از پیش معرفی شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.