سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

مطالعات پایه ساخت آزاد راه اراك - خرم آباد انجام شد

معاون عمرانی استانداری استان مركزی گفت: مطالعات پایه ساخت آزاد راه اراك - خرم آباد انجام شد.

 

بازوند در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: طول كل این آزاد راه حدود 200 كیلومتر است كه از كنار گذر شمالی اراك و جاده فرمهین آغاز شده و مسیر آن از كنار پالایشگاه و پتروشیمی، شهر شازند، آستانه، حوالی هندودر، جاده بروجرد – درود و حوزه چالان چولان تا خرم آباد می گذرد.

وی اظهار كرد:مسیر اراك - خرم آباد به دلیل داشتن پیچ های خطرناك و ترافیك سنگین یكی از محورهای حادثه خیر برون شهری استان مركزی محسوب می شود كه با احداث آزاد راه مذكور این مشكلات برطرف خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری استان مركزی بیان كرد: براساس برآوردهای انجام شده ساخت هر كیلومتر از این بزرگراه 30 میلیارد ریال هزینه دارد و كار رایزنی و انتخاب پیمانكار برای عملیات ساخت آن آغاز شده است.

بازوند اظهار كرد: این آزاد راه یكی از مسیرهای اصلی و پرتردد مسافر و بار مسیر شمال - جنوب كشور است و با ساخت آن گردنه های كوهستانی كم عرض و خطرناك و كندی تردد جبران می شود.

وی ادامه داد: ساخت این آزاد راه در تكمیل زنجیره آزاد راه شمال به جنوب و اتصال نواحی شمالی كشور (بندر انزلی – آستارا – نوشهر) به بندر امام خمینی اهمیت ویژه ای دارد.

معاون عمرانی استانداری استان مركزی تصریح كرد:ساخت این آزاد راه علاوه بر رفع خطر و ایمن سازی تردد، حدود 30 كیلومتر از طول فعلی راه نیز می كاهد./س

برچسب ها: ساخت ، آزاد راه ، مطالعات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.