سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبيل/

روزانه 500 هزار مسافر وارد اردبیل شده‌اند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در دو روز گذشته و به دنبال تعطیلات عید فطر روزانه 500 هزار نفر مسافر و گردشگر وارد استان اردبیل شده‌اند.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، بهروز ندایی امروز در اردبیل اظهار داشت: با آغاز دور دوم سفرهای تابستانی استان اردبیل میزبان صد‌ها هزار مسافری است که این روزها مقصد گردشگری خود را شهرهای مختلف اردبیل به ویژه شهر توریستی سرعین انتخاب کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: 220 هتل، هتل ـ آپارتمان و مراکز اقامتی متعدد در این شهر پذیرای مسافران است به طوری که در روزهای گذشته این مراکز با ظرفیت 100 درصدی خود ارائه خدمات کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل یادآور شد: ظرفیت حضور مسافران و گردشگران متناسب با ظرفیت حضور و سفر مسافران نیست به طوری که ما سعی کردیم علاوه بر مجموعه‌های مشخص اقامتی کمپینگ‌ها و برخی مدارس و مساجد را نیز مهیای حضور و پذیرش مسافران کنیم.

ندایی گفت: آب و هوای خنک، آب‌های گرم معدنی، ارزانی سفر و میهمان‌نوازی مردم اردبیل از علل و عوامل انتخاب گردشگران و تعیین مقصد آنها برای حضور در این استان است.

این مسئول عنوان کرد: عده‌ای از مسافران نیز در پارک‌ها، میادین و کنار پیاده‌رو‌ها چادر زدند که ما از شهرداری‌ها خواسته‌ایم ایستگاه‌های موقتی را برای این امر در نظر بگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل مدعی شد: هیچگونه گزارشی از نارضایتی و گله‌مندی مسافران و گردشگران گزارش نشده ولی همچنان گشت‌های کنترلی ما فعال هستند تا با واحدهای متخلف برخورد کنند.

ندایی بیان داشت:‌ تمام دستگاه‌های هماهنگ‌کننده و اعضای ستاد تسهیلات سفر در تلاش هستند تا زمینه سفر ایمن و کم‌خطری را برای مسافران تابستانی فراهم آورند.

وی در پاسخ به این سئوال که به وجود پر بودن مراکز اقامتی و پذیرایی چه تدبیری برای اقامت مسافران مازاد اندیشیده‌ شده است، افزود: ما در وهله اول از مسافران انتظار داریم محل سکونت شبانه خود را اردبیل و یا سایر شهرها انتخاب کنند و در کنار آن با همکاری نیروی انتظامی تلاش کردیم تا پارک‌ها و فضاهای عمومی شهر نیز با ایمنی و مناسب بودن آب و هوا در خدمت مسافران و گردشگران باشد.

* وضعیت سرویس‌های بهداشتی و آب‌های گرم داد مسافران را در‌آورده است

اما به رغم ادعای مسئولان بسیاری از مسافران و گردشگران تابستانی در گفت‌و گو با خبرنگار باشگاه  از کمبود سرویس‌های بهداشتی، فضاهای اقامتی – پذیرایی، قیمت‌های سرسام‌آور و برخی از بی‌تدبیری‌ها در فعالیت جارچیان گله‌مند بودند به طوری که یکی از مسافران ورودی از تبریز به شهر سرعین با اعلام اینکه در سال‌های اخیر اقدامی برای افزایش مراکز اقامتی و پذیرایی صورت نگرفته است، گفت: کمپ‌های این شهر نیز فاقد امکانات زیر‌ساختی اولیه نظیر آب بهداشتی و سرویس‌های مورد نیاز است.

یکی دیگر از هموطنانمان که مقصد سفر خود را سرعین انتخاب کرده از گرانی‌های شهر سرعین گلایه کرده و از مسئولان خواسته با نظارت بیشتر با واحدهای صنفی عرضه‌کننده مواد غذایی غیر‌بهداشتی و بسیار گران برخورد کنند.

اما در این بین یکی از بانوان مسافر نیز از وضعیت بهداشتی آب‌های گرم و بهداشتی گلایه کرده و بیان داشت: به اکثر این آب‌های گرم رجوع کردیم اما وضعیت بهداشتی آنها نامطلوب و نگران‌کننده بود به طوری که با مشاهده این اوضاع و احوال موفق به استفاده از این آب‌های گرم نشدیم.

اما به رغم تاکیدات استاندار اردبیل در جلسات متعدد شورای سلامت و امنیت غذایی نه تنها نظارت و کنترل بر آب‌های گرم،‌ افزایش سرویس‌های بهداشتی، تهیه و عرضه مواد غذایی، جمع‌آوری دست‌فروش‌ها و همچنین جارچیان نشده است بلکه در دو روز گذشته بر تعداد آنها افزوده شده که این اسباب نارضایتی‌ و گله‌مندی‌ها را نیز به دنبال داشته است.

شهر سرعین به عنوان استثنایی‌ترین شهر دنیا میزبانی یک هزار و 500 برابر جمعیتی خود را در ایام تابستان و عید نوروز دارد./ج1

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.