سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان /

تولید چهار فرمون برای مبارزه بیولوژیک به حشرات در زمین های کشاورزی گلستان

چهار فرمون برای مبارزه بیولوژیک به حشرات در زمین های کشاورزی گلستان تولید شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان ؛مدیر شركت خدمات حمایتی كشاورزی استان گلستان گفت: این چهار فرمون، برای مبارزه با كرم قوزه پنبه، كرم ساقه خوار برنج، كرم سیب و پروانه خوشه خوار انگور به تولید انبوه رسیده است.

'بهرام پیوندی' با بیان این كه هم اینك دفتر مركزی شركت خدمات حمایتی كشاورزی، آماده عرضه این محصول است افزود: قیمت پكیج كامل شامل 10 عدد كپسول فرمون، دو عدد تله و 10 عدد طلق چسبدار در مجموع به مبلغ 190 هزار و 840 ریال ریال است.

وی ادامه داد: تكنولوژی جدید این فرمون با تولید 40 فرمون دیگر در برنامه های مطالعاتی و تولیدی دفتر مركزی شركت قرار دارد.

وی تصریح كرد: ترویج و توسعه بهینه فرمون ها به منظور كنترل و مهار آفات، نیاز به مشاركت و عزم جدی دارد كه امید است با هماهنگی هایی كه توسط دفتر مركزی شركت به عمل آمده این طرح در كل كشور اجرایی شود.

وی در ادامه اظهار داشت: از مهم ترین اقدامات مؤثر وزارت جهاد كشاورزی طی سال های گذشته، استفاده از روش های مبارزه بیولوژیك بوده كه وضعیت آلودگی مزارع را به تعادل برساند.

وی افزود: هم چنین با هدفمند كردن یارانه های سموم، یارانه به طور مستقیم از سموم برداشته و در راستای توسعه شبكه های مراقبت و پیش آگاهی، اقدام می شود و با ردیابی آفات در زمان مناسب با آن مبارزه شده و در نتیجه تعداد دفعات سم پاشی كاهش می یابد.

وی اضافه كرد: با توجه به پیچیدگی های مشكلات تولید فرمون های مصنوعی طی سال های گذشته، دفتر مركزی شركت با ساختار فنی و تكنولوژی خود، با همكاری مؤسسه تحقیقات گیاه پزشكی توانسته است با تولید این فرمون در مركز مطالعات كاربردی و كنترل كیفی خود باعث ایجاد فن آوری و دانش فنی و رفع وابستگی به خارج شود.

وی ادامه داد: كارایی این فرمون ها نیز به عنوان یك روش تلفیقی در كنترل آفات نباتی به اثبات رسیده است و به طور كلی روش های استفاده از آن شامل پیش آگاهی، اختلال در جفت گیری و تله های شكار است. /س

برچسب ها: گرگان ، فورمون ، بیولوژیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.