سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان /

تولید سالانه بیش از 600 هزار تن فراورده های پروتئینی در گلستان

سالانه بیش از 600 هزار تن فراورده های پروتئینی در گلستان تولید می شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان ؛ رئیس سازمان جهاد كشاورزی گلستان؛ تولیدات دام و طیور استان را شامل تولید 29 هزار و یكصد تن گوشت قرمز، 431 هزار و 230 تن شیر، 114 هزار تن گوشت مرغ، 7/25 هزار تن تخم مرغ، 698 تن عسل و 121 تن پیله كرم ابریشم عنوان کرد و گفت : در هر دوره بیش از 18 میلیون قطعه جوجه در حال پرورش است.

نصیر سیدمحمدی' افزود: استان گلستان به سبب داشتن اقلیم مناسب و متنوع، اراضی مستعد، كشت انواع نباتات علوفه ای و در دسترس بودن كارخانجات صنایع فرآوری محصولات دام و طیور، مراتع وسیع، یكی از مراكز مهم تولید خوراك دام و طیور كشور محسوب می شود و از دیرباز این مكان مهد كشاورزی و دامپروری كشور بوده است.

وی در ادامه گفت: یكی از زمینه های توسعه دام پروری در استان گلستان، وجود تعداد كثیر فارغ التحصیلان رشته های دام پروری و دام پزشكی و هم چنین وجود دانشگاه های دولتی علوم دامی در گرگان و گنبدكاووس، دانشگاه علمی كاربردی جهاد كشاورزی در گرگان و كردكوی، به علاوه دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور در سراسر استان و میزان سرمایه گذاری بسیار خوبی كه در این راستا در استان انجام شده، در زیر بخش های دام و طیور از ظرفیت های قابل توجه در این بخش است. /س

برچسب ها: پروتئین ، گلستان ، گرگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.