سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

نخستین واحد پرورش گاومیش در ساوه راه‌اندازی شد

معاون بهبود امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از راه‌اندازی نخستین واحد پرورش گاومیش در شهر ساوه خبر داد.

 

ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک گفت: این واحد با ظرفیت پرورش2 هزار و 500 رأس گاومیش به عنوان نخستین واحد پرورش گاومیش استان فعالیت خود را در شهر ساوه آغاز کرده است. این واحد به صورت صنعتی به کار پرورش گاومیش مشغول خواهد شد.

معاون بهبود امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان داشت: در حال حاضر 67 درصد از واحدهای دامداری استان سنتی و مابقی صنعتی هستند.

وی صدور 14 پروانه واحد پرورش گوساله‌پرواری با ظرفیت 550 رأس، 11 پروانه گاو شیری با ظرفیت 312 رأس و هشت پروانه بره‌پرواری با ظرفیت 595 رأس در بخش دامداری سنتی و صدور دو پروانه تاسیس واحدهای گوساله‌پرواری با ظرفیت 200 رأس و تمدید شش پروانه بهره‌برداری با ظرفیت 560 رأس در حوزه دامداری‌های صنعتی را از اقدامات این معاونت در سه ماهه نخست سال جاری عنوان کرد.

معاون بهبود امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود از پیش‌بینی تولید 57 هزار و 646 تن گوشت سفید تا پایان سال جاری در استان خبر داد و بیان داشت: در سال گذشته بیش از 50 هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شد که پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 7 هزار تن افزایش تولید داشته باشیم.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال همچنین 56 هزار و 144 تن گوشت قرمز در استان تولید می‌شود که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 5 هزار تن افزایش خواهد داشت./س

برچسب ها: نخستین ، پرروش ، گاومیش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.