سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

اعضاء بدن يك فرد مرگ مغزي در كاشان، به سه بيمار نیازمند اهدا شد

مسئول بخش مراقبت های ویژه مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان از اهدای اعضای یک بیمار مرگ مغزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان از کاشان زهرا غلامی در گفتگو با خبرنگاران افزود: اعضاء بدن این بیمار 35 ساله كه در اثر برق گرفتگی دچار مرگ مغزي شده بود، به سه بیمار نیازمند اهدا شد.

وی تصریح کرد: با اعلام مرگ مغزي مرحوم علیرضا سیدیان مقدم فینی از سوي پزشكان، خانواده وي رضايت خود را جهت اهداء اعضاي بدنش به بيماران نيازمند پيوند اعلام كردند که با رضایت آنها کبد و دو کلیه اين فرد، اهدا شد.

غلامی با اشاره به اینکه مرگ مغزی در پی توقف کامل جریان خون به این عضو حساس بدن و از دست دادن تمامی عملکردهای مغز است افزود: پس از وقوع مرگ مغزی در فرد، هیچ گونه احساس دردی وجود ندارد و بیمار قادر به صحبت کردن، دیدن و حتی پاسخ به تحریکات خارجی نیست.

به گفته وی، با توقف خون‌رسانی و اکسیژن‌رسانی به مغز در اثر مرگ مغزی این عضو از بدن کارکرد خود را از دست داده و دچار تخریب غیرقابل برگشت می‌شود و فقط دیگر اعضای بدن، ازجمله قلب، کبد و کلیه‌ها به وسیله دستگاه‌های کمکی می‌توانند به فعالیت حیاتی خود ادامه دهند که این روند هم زیاد به طول نمی‌انجامد و اگر بیمار از این دستگاه‌ها جدا شود، زندگی مصنوعی او متوقف می شود.

وي اذعان داشت: داوطلبان اهداء عضو مي توانند با مراجعه وب سایت www.ehda.ir و یا روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای تكميل فرم اهداء و دريافت كارت اقدام نمايند./س

برچسب ها: اصفهان ، کاشان ، اهداء عضو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.