سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عراق ادعاي نيويورک تايمز را درباره روابط اين کشور با ايران رد کرد

"علی الموسوی" مشاور رسانه‌ای نخست وزیر عراق در واکنش به گزارش نیویورک تایمز مبنی بر کمک عراق به ایران در دور زدن تحریم‌ها، اعلام کرد؛ روابط ایران و عراق در چهارچوب قوانین بین‌المللی بوده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، عراق روز دوشنبه با اعلام اينکه روابط تجاري و مالي اين کشور با ايران در چارچوب حقوق بين الملل است، گزارش منتشر شده را درمورد کمک بغداد به همسايه خود به منظور دور زدن تحريم هاي آمريکا و اتحاديه اروپا عليه اين کشور ( ايران ) برسر فعاليت هسته اي تهران رد کرد. 

دولت آمريکا ماه دسامبر قانوني را تصويب کرد که براساس آن موسسات مالي که با بانک مرکزي ايران داد و ستد داشته باشند با تحريم روبرو مي شوند.

روزنامه نيويورک تايمز اواخر هفته نوشته بود عراق با استفاده از موسسات مالي خود درحال کمک به ايران براي دور زدن تحريم ها عليه اين کشور و کسب درآمدهاي نفتي براي تهران است.

اما علي الموسوي مشاور رسانه اي نوري مالکي نخست وزير عراق گفت عراق در هيچگونه اقدامي که نقض قوانين بين المللي باشد مشارکت ندارد. 

وي افزود: عراق رسما از تحريم هاي آمريکا عليه ايران مستثني نشده است . اين چيزي است که عراق به خاطر روابط تجاري گسترده با ايران و به منظور محافظت از ذخاير ارزي خود اوايل امسال آن را بررسي کرد. 

موسوي تصريح کرد به هر حال روابط اقتصادي موجود عراق با ايران، تحريم ها عليه تهران را نقض نمي کند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.