سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

فرودگاه خرم آباد قابلیت های فنی و تجهیزاتی لازم برای پرواز هواپیماهای مختلف را داراست

مدیر فرودگاه خرم آباد گفت: فرودگاه خرم‏آباد با طول باند سه هزار و 200 متر و بهره مندی از جدیدترین و پیشرفته ترین سامانه های ناوبری، قابلیت لازم برای فرود و پرواز هواپیماهای مختلف از جمله هواپیماهای پهن پیكر را دارد

'اسفندیار كیانی' در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان با اشاره به راه اندازی سامانه پیشرفته ناوبری حفظ و تامین ایمنی پرواز (DVOR) در این فرودگاه ؛ افزود: درهمین ارتباط سامانه پیشرفته ناوبری DVOR مد ل MORU22 وDME با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال از كشور كره جنوبی خریداری شده است.

وی اظهار داشت: همچنین ترمینال مسافربری و مركز سوخت گیری هواپیمای فرودگاه خرم آباد نیز با توجه به قابلیت های كه دارد، امكان نشست و برخاست پروازهای ورودی و خروجی با كیفیت بهتر و استفاده از سیستم های ناوبری برای پروازهای عبوری را فراهم كرده است.

وی با بیان اینكه در حال حاضر پروازهای فرودگاه خرم آباد توسط شركت های هواپیمایی جمهوری اسلامی، ماهان و فارس قشم انجام می شود گفت: این فرودگاه براساس بررسی و اعلام نظر كارشناسان اداره كل مراقبت پرواز قابلیت استفاده از هواپیماهای ایرباس مدل B2 را نیز دارد.

مدیر عامل فرودگاه خرم‏آباد با اشاره به آمادگی كامل ناوگان این فرودگاه برای افزایش پروازها ، اظهار داشت: موضوع رونق فعالیت های پروازی فرودگاه خرم آباد مستلزم مشاركت و سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

به گفته كیانی، سال گذشته در مجموع 18 هزار مسافر در قالب 350 پرواز از خدمات پروازی فرودگاه خرم آباد استفاده كرده اند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.