سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمايت مردم اکوادور از آسانژ و اعطاي پناهندگي سياسي به وي

مردم اکوادور با تجمع در مقابل کاخ رياست جمهوري اين کشور از تصميم "رافائل کورئا" مبني بر اعطاي پناهندگي سياسي به مؤسس پايگاه اينترنتي ويکيليکس حمايت کردند .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري شين هوا ، "کورئا "در حالي که به همراه " لنين مورنو "، معاون رئيس جمهور در ايوان کاخ رياست جمهوري ايستاده بود، به ابراز احساسات مردم پاسخ داد.
چند تن از اعضاي کنگره اکوادور و ديگر اعضاي ائتلاف چپگراي حاکم موسوم به پي اي آي اس از جمله افرادي بودند که جمعيت حاضر در برابر کاخ رياست جمهوري را تشکيل مي دادند. تجمع کنندگان پلاکارد و تصاويري از آسانژ را در دست داشتند.
 تصميم اکوادور براي پناهندگي دادن به آسانژ موجب خشم انگليس و سوئد شده،  اما محبوبيت "کورئا" را در ميان مردم افزايش داده است.
"خورخه دو لا توره" ، از رهبران بومي اکوادور و حامي کورئا در گفتگو با يکي از شبکه هاي راديويي اين کشور اعلام کرد: « ما در يک کشور مستقل زندگي مي کنيم، کشوري که تسليم نمي شود. ما مجبور نيستيم با انگليس مشاوره کنيم.»
"خورخه کوردوبا " ، از فعالان اکوادوري نيز گفت اعطاي پناهندگي به آسانژ « حقي است که اکوادور آن را اجرا کرده است. همانگونه که رئيس جمهور کشورمان شجاعانه عمل کرد، اکوادور اين حق و استقلال را دارد که چنين تصميمي بگيرد.»

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.