سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کره جنوبی واردات نفت از ایران را از سر می‌گیرد

گزارش‌ها حاکي از آن است که کره جنوبي در پي پيشنهاد جمهوري اسلامي براي تامين نفت خام براي چهارمين اقتصاد بزرگ آسيا با استفاده از نفت‌کش‌هاي ايراني، در نظر دارد واردات نفت خام از تهران را در ماه آينده ازسر گيرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، يک منبع آگاه در وزارت اقتصاد کره جنوبي روز دوشنبه (۳۰ مرداد) گفت، اين کشور از ماه سپتامبر واردات نفت خام تا سقف ۲۰۰ هزار بشکه در روز را از ايران از سر مي‌گيرد.
يکي از مقامات وزارت اقتصاد کره جنوبي که مي‌خواست نامش فاش نشود، گفت: «بارگيري واردات نفت خام از اوايل ماه سپتامبر از سر گرفته مي‌شود، اين بدان معناست که اين نفت‌کش‌ها در اواخر ماه سپتامبر به کره جنوبي مي‌رسند.»
وي اظهار داشت: نفت خام در ايران بارگيري مي‌شود، با نفت‌کش‌هاي ايراني و با پوشش بيمه‌اي اين کشور روانه کره جنوبي خواهد شد.»
يکي ديگر از مقامات کره جنوبي که مي‌خواست نامش فاش نشود، در تاريخ هشتم آگوست گفته بود، طرف ايراني و مقامات پالايشگاه‌هاي نفت کره جنوبي در حال مذاکره براي استفاده از نفت‌کش‌هاي ايراني براي صادرات نفت خام هستند.
ايران به پالايشگاه‌هاي نفت کره جنوبي پيشنهاد کرده است تا براي انتقال نفت، از نفت‌کش‌هاي ايراني استفاده کنند؛ اين مسئله به آن‌ها اجازه مي‌دهد تا بدون نگراني درباره ضمانت‌هاي بيمه‌اي، از ايران نفت خريداري کنند.

برچسب ها: ایران ، کره جنوبی ، نفت ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.