سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فناوريهاي امنيتي جديد در ايستگاه هاي متروی انگلیس نصب شد

لندن در صدد به کار گیری فناوریهای امنیتی پیشرفته به سبک فرودگاهها برای ایستگاههای قطار و مترو است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه گاردین، وزارت کشور انگلیس در صدد به کار گیری دستگاههای تشخیص فوری مواد منجره، تسلیحات و مواد شیمیایی و میکروبی به سبک فرودگاهها در همه ایستگاههای خطوط ریلی و شبکه متروی لندن است.
وزارت کشور انگلیس تحقیق درباره فناوریهای جدید و نوظهوری را آغاز کرده است که بتوان آنرا برای کنترل سریع تعداد عظیم مسافران در ایستگاههای اصلی قطار و مترو در سراسر شبکه ریلی به کار گرفت.

قرار است از این فناوری برای تشخیص مواد منفجره، سلاح و چاقو که همراه مسافران یا در کیفهای آنها است، استفاده شود اما این فناوری همچنین باید از قابلیت شناسایی مواد شیمیایی و میکروبی برخوردار باشد. چنین تجهیزاتی همچنین باید برای کنترل صندلی های چرخدار، عصای زیربغل، انواع پروتز و دو چرخه علاوه بر افراد و کیفهای همراه شان قابل کاربرد باشد.
مقامات امنیتی می گویند تعداد کثیر مسافران به معنی غیرممکن بودن تفتیش امنیتی آنها نیست و می توان در نقاطی مانند صفهای مسافران،‌ بخشهای کنترل بلیت، بالا و پایین پله برقی ها و نیز سکوها تجهیزات کنترل امنیتی را نصب کرد.
همچنین با توجه به جمعیت ایستگاه ها و سطح تهدید می توان تجهیزات کنترل امینتی را به طور ثابت نصب کرد،‌یا در داخل تجهیزات ایستگاه قرار داد و یا به طور متحرک از آنها استفاده کرد.
در پی حملات ترویستی هفتم ژوئیه دو هزار و پنج در لندن، اداره حمل و نقل این کشور در سال دو هزار و شش دستگاههای کنترل جمعی را در پنج ایستگاه خطوط ریلی و مترو در لندن مورد آزمایش قرار داد که با مشکلاتی مواجه شد.
وزارت کشور انگلیس انتظار دارد تحقیقات آکادمیک درباره فناوریهای مناسب جدید و نوظهور که با حجم بالای مسافران سازگاری داشته باشد، از ماه آینده آغاز و نتایج آن مارس آینده اعلام خواهد شد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.