سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصرف ميوه و سبزيجات به كنترل و پيشگيري از فشار خون بالا كمك مي كند

پتاسیم به کنترل و پیشگیري از فشار خون بالا کمک می کند و بسیاري از میوه ها و سبزیجات و برخی لبنیات و ماهی ها منابع خوبی از پتاسیم هستند.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دكتر زهرا عبداللهي،‌سرپرست دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با بيان اين كه رژيم غذايي مناسب در كاهش و كنترل فشارخون موثر است، اظهار داشت: مصرف نمک، بیش از نیاز بدن سبب افزایش فشار خون یا تشدید آن می شود و افرادي كه دچار فشار خون هستند بيشتر در معرض ابتلا به بيماريهاي قلبي هستند.

دكتر زهرا عبداللهي اضافه كرد: انواع غذاها و سوپ های آماده مصرف و یا کنسرو شده، غذاهای بیرون از منزل، سوسیس و کالباس و گوشت های نمک سود شده و به طور کلی گوشت و فرآورده های آن و همچنین تنقلات شور، سرشار از نمک (سدیم) هستند.

وي تصريح كرد: کلسیم و منیزیم از فشار خون بالا جلوگیري می کند، لبنیات و کلم منابع غنی از کلسیم هستند، در حالی که منیزیم در بسیاري از غلات کامل و سبزیجات داراي برگ هاي سبز تیره یافت می شود.

اين متخصص تغذيه خاطر نشان كرد: پیاز و سیر از مواد غذایی هستند که بر فشار خون بالا موثر  نبوده اما خوش طعم هستند و جایگزین هاي خوبی براي چاشنی هاي نمکی هستند و اغلب اوقات نیز در دسترس هستند. /ح
برچسب ها: میوه ، سبزیجات ، فشارخون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.