سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در صورت کنترل نشدن مصرف دارو؛

عفونت های جزئی نیز موجب مرگ می شود

در صورتی که مصرف بی رویه داروهایی همچون آنتی بیوتیک کنترل نشود، در آینده نزدیک عفونت ها و بیماری های عفونی جزئی نیز می توانند موجب مرگ افراد مبتلا شوند.

حسین هدیه لو، فوق تخصص بیماریهای عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: کشف آنتی بیوتیک ها تاکنون جان بسیاری از افراد را نجات داده است و کمک بسیار زیادی به حوزه پزشکی و درمان بیماری ها کرده است.

وی گفت: متاسفانه مصرف غیر منطقی آنتی بیوتیک ها در سالهای اخیر، بسیاری از امیدهای علم پزشکی را در خصوص درمان بیماری های عفونی به یاس تبدیل کرده است.

هدیه لو افزود: کاهش تاثیر دارو، افزایش طول مدت بیماری، ایجاد اشکال جدید میکروارگانیسم و افزایش سرسام آور هزینه های بهداشتی و درمانی از جمله پیامدهای مصرف بی رویه و سرانه آنتی بیوتیک ها بوده است.

وی تاکید کرد: در صورتی که مصرف بی رویه داروهایی همچون آنتی بیوتیک کنترل نشود، در آینده نزدیک عفونت ها و بیماریهای عفونی جزئی نیز می توانند موجب مرگ و میر افراد مبتلا شوند.

هدیه لو یادآور شد: این موضوع نگرانی های زیادی را به وجود آورده است و هشدار بسیار بزرگی در خصوص کنترل بیماریهای عفونی محسوب می شود./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.