سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرونده نقض حریم خصوصی فیس‌بوک در آلمان گشوده شد

جمع‌آوری داده‌ها و تشکیل آرشیوی از اطلاعات بیومتریک کاربران بدون کسب اجازه از آنها برای فعال کردن سیستم "تشخیص چهره" در فیس‌بوک، اعتراض مسئولان آلمانی را برانگیخته و دردسر جدیدی برای این شبکه اجتماعی شده است.

ه گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از دویچه وله، مسئولان حفاطت از داده‌ها در آلمان بار دیگر پرونده نقض حریم خصوصی توسط شبکه‌اجتماعی را گشوده‌اند.

این بار تمرکز آنها بر آسیب‌هایی است که به اعتقاد آنها توسط سیستم تشخیص چهره (Facial Recognition) فیس‌بوک به حریم خصوصی کاربران اینترنت وارد می‌شود.
 
متخصصان آلمانی اعلام کردند که فیس‌بوک به بهانه کمک به کاربران در تشخیص چهره کسانی که در این شبکه اجتماعی فعالیت دارند، دیتابیس عظیمی از عکس‌ها را به همراه اطلاعات هویتی ذخیره کرده، بدون آن که کاربران را در جریان چگونگی کارکرد این سیستم قرار دهد.
 
یوهانس کاسپر، کمیسیونر حفاظت از داده‌ها در هامبورگ گفته گشایش مجدد این پرونده در آلمان به این خاطر صورت گرفته که فیس‌بوک به درخواست‌های آنها برای ایجاد تغییر در سیاست‌های حریم خصوصی خود پاسخ مناسبی نداده است.
 
یوهانس کاسپر گفته که مقامات آلمانی تا کنون دیدارهای متعددی با مسئولان و مدیران فیس‌بوک داشته‌اند، اما آنها تمایل چشمگیری به همکاری نشان نداده‌اند. به اعتقاد او عملکرد سیستم تشخیص چهره فیس‌بوک می‌تواند پی‌آمدهای ویرانگری برای حریم خصوصی و زندگی آنلاین کاربران داشته باشد.
 
بر اساس شکایتی که آنها تدوین کرده‌اند، فیس‌بوک باید این دیتابیس عظیم از اطلاعات کاملا خصوصی کاربران ساکن آلمان را از بین ببرد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.