سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آئین نامه چیزی دیگری می گوید اما؛

کریم صفایی: رئیس مجمع نباید از وزارت ورزش باشد/مجمع اول انتخاباتی نیست

رئیس سابق فدراسیون تیر و کمان در حالی از برگزاری مجمع خبر داد که مجمع اول و دوم را مربوط به اصلاح اساس نامه و مستقل از وزارت ورزش دانست.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، کریم صفایی از برگزاری مجمع فدراسیون تیر و کمان خبر داد در حالی که فدراسیون تیروکمان نیز به دنبال برگزاری مجمع انتخاباتی تا پایان شهریور سال جاری است.
کریم صفایی در این مورد توضیح می دهد، تکلیف من اصلاح امور ورزش تیر و کمان است و مجمع ابتدایی ما هم مربوط به اصلاح اساسنامه است.
وی ادامه می دهد، رئیس مجمع برخلاف تصور رئیس فدراسیون است نه مدیریت ورزش کشور.

**رؤسای هیئت ها دوباره انتخاب می شوند

رئیس سابق فدراسیون تیر و کمان اضافه می کند: اولین کار خود را در راه اصلاح ورزش تیر و کمان انجام می دهم به همین دلیل تا روز 31 شهریور به اصلاح و تنظیم اساسنامه می پردازم و پس از تصویب مجمع جدید با افراد جدید تشکیل می دهیم و به این ترتیب به رؤسای هیئت ها هم حکم سرپرستی داده شده و در تمامی استان ها یک مجمع انتخابی براساس اساسنامه جدید برگزار می شود.صفایی تصریح کرد: با شرایط جدید نمایندگان کشوری، یک نفر از وزارت ورزش و کمیته المپیک در کنار نماینده دانشجویان و دانش آموزان کماندار در مجمع حضور خواهند داشت اما نماینده آموزش عالی و وزارت ورزش حضور ندارند به این ترتیب به جای حضور افراد فرمایشی و از طریق ارتباطات خاص افراد حقیقی انتخاب شده رأی می دهند.

**آئین نامه ورزش چه می گوید؟

حرف های صفایی در حالی مطرح می شود که طبق آئین نامه انتخاباتی فدراسیون ها در زمان برگزاری انتخابات شخصی که از ریاست یک فدراسیون استعفا داده و یا از سوی وزارت ورزش عزل شده حق شركت دوباره در انتخابات را ندارد.آيين نامه داخل كشور ها نيز در صورتي كه مغايرتي با منشور المپيك نداشته باشد مورد قبول است.

** نامه محرمانه فدراسيون جهاني به علي آبادي

كريم صفايي از نامه نگاري ديگري از سوي فدراسيون جهاني خبر مي دهد، نامه محرمانه اي به روساي بركنار شده فدراسيون ها مثل قايقراني تيروكمان و دوچرخه سواري و علي آبادي رئيس كميته المپيك رسيده كه صراحتا تدوين اساسنامه و برگزاري انتخابات داشته باشند و گرنه ورزش كشور تعليق مي شود.
صفايي ادامه داد: به روساي فدراسيون ها مي گويم كه ديگر وقت برگزاري مجمع با اعمال نفوذ و فشار در مجامع گذشته و شوراي برون مرزي نيز نمي تواند نظرات شخصي خود را دخيل كند چون وقتي كسي از بودجه دولتي در ورزش قهرماني استفاده نمي كند ديگر نيازي به گرفتن اجازه شوراي برون مرزي ندارد و اميدوارم اين راهي براي به وجود آمدن فدراسيون هاي مقتدر باشد.

به اين ترتيب مجمع مورد نظر صفايي روز31 شهريور با حضور نمايندگان براي تهیه وتنظيم اساسنامه برگزار مي شود.

** فقط يك بار نه گفتم

وي تاكيد مي كند: من با وزارت ورزش و جوانان كاري ندارم چرا انسان براي پول بي ارزش سر تعظيم مقابل افرادي فرود آورد كه حرفشان حرف نيست من از يك صندلي عادي تشكيلاتي بزرگ را به اين كشور تحويل دادم و به اين نتيجه رسيده ام كه اي كاش از ده سال قبل از امكانات دولتي كمتر استفاده مي كردم تا در نهايت به جايي نمي رسيديم كه با يك نه گفتن همه چيز را نابود كنند.
وي توضيح داد: من تنها يك بار در رابطه با بركناري مربيان كره اي نه گفتم و اين اتفاقات افتاد حالا هم براي سر منشا قرار دادن راستگويي و شفافيت با مردم به دنبال برگزاري مجامع مربوط به اساسنامه و درنهايت مجمع انتخاباتي هستم./مح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.