سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش آزادانه مباني سكولاريسم ادامه دارد!

سایت پژوهش رسانه براي كاربران خود "تكليف" هم مشخص كرد

سایت پژوهش رسانه وابسته به دانشگاه پنسیلوانیا که اقدام به برگزاری دوره‌های مجازی و آموزش مبانی سکولار برای فعالین رسانه‌ای كشور کرده در پناه استمرار غفلت مسئولان امر، عضو‌گیری خود را به جای سایت‌های غیر مرتبط با لینک اصلی سایت، از طریق کاربران فعلی سایت خود ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، پیرو درج خبری از فعالیت سايت "پژوهش رسانه ایران"وابسته به دانشگاه پنسيلوانيا آمريكا كه در اقدامي تامل‌برانگيز و در پناه غفلت مسئولان امر، اقدام به برگزاري آزادانه مباني سكولاريسم و تدريس و ترويج كتاب‌هايي مانند "چرا مسلمانان به حكوميت سكولار احتياج دارند" براي فعالان رسانه‌اي كشور كرده، با خبر شديم اين سلايت براي شركت‌كنندگان خود تكاليفي را نيز تعيين كرده و به صورت كاملا آزادانه در حال ادامه فعاليت خود است.
 
اين دوره‌ها كه با تدريس "م.ب" از فعالان فتنه برگزار شده بود، طي يك دوره و با برنامه‌ريزي مشخص اقدام به جذب و آموزش مبانی سکولار برای فعالان رسانه‌اي از داخل كشور كرد.
 
در طي اين دوره‌هاي آموزشي متن کتاب‌هايی مانند "چرا مسلمانان به حكوميت سكولار احتياج دارند" به‌صورت پی‌دی‌اف ضمیمه يك ایمیل براي افراد فرستاده مي‌شد و کاربران پس از دريافت منابع و مطالعه آنان در يك ساعت مشخص در يك كنفرانس مجازي(وبينار) به رفع  اشكالات و صحبت درباره مباحث مطرح شده مي‌پرداختند.

اين سايت كه اقدام به برگزاري دوره‌ها‌ي آموزشي كنفرانس مجازي كرده در اصل وابسته به "دانشگاه پنسيلوانيا" آمريكاست و به تبيين مفاهیم فلسفه سیاسی، خصوصا مباحث مربوط به رابطه دین و حکومت و تبيين مباني سكولاريسم و ليبراليسم مي‌پردازد.

مدرس اين دوره (م.ب) كه خود از فعالان فتنه و دانش‌آموخته آمريكاست در این هفت جلسه به موضوعات كاملا هدايت‌ شده‌اي در راستاي ترويج مباني تفكري سكولار و طرح مباحثي چون معنای عبارت سیاسی در لیبرالیسم سیاسی، خرد عمومی از دیدگاه رالز، رابطه هنجاری میان دین و لیبرال دموکراسی، رابطه حکومت سکولار و شهروند دیندار و ... مي‌پردازد و به‌طور مشخص متون برخی از جمله آرا رالز، رابرت آئودی، عبدالله النعیم و مهدی حائری یزدی در اين دوره تدریس مي‌شوند که قبل‌تر وبینارهايی با عنوان "زبان فارسی و رسانه"، "هویت تاریخی ایرانی و بازنمايی رسانه‌ای" و ... را برگزار کرده است.

در برنامه آموزشی این دوره که از 11 مرداد تا 30 شهریور در حال برگزاري است، مبانی سکولار به کاربرانی که در سایت ثبت‌نام کرده‌اند، تدریس می‌شود.

 فعالیت سایت پژوهش رسانه به این ترتیب است که در هر جلسه  از کاربران خواسته می‌شود تکلیفی را مرتبط با منابع معرفی شده انجام دهند برای مثال‌ها یک از تکالیفی که به کابران ارائه شده، پیدا کردن نحوه کاربرد یکی از مفاهیم فلسفه سیاسی  در نزد اندیشمندان، سیاستمداران، یا روزنامه‌نگاران ایرانی از دوران مشروطه تا امروز، یا بکارگیری مفهوم "حکومت سکولار" در نزد یک اندیشمند، سیاستمدار، یا روزنامه‌نگار در 100 سال اخیر به انتخاب خودکابران بود که کاربران باید تکلیف را در قالب یک مصاحبه، مقاله، کتاب، یا گفتگوی رادیو تلویزیونی در گزارش بسیار کوتاهی در حد چند پاراگراف برای سایت پژوهش رسانه می‌فرستادند.

شایان ذکر است این سایت در ابتدا از طریق لینک‌های غیر‌مرتبط با سایت پژوهش رسانه اقدام به عضوگیری کرده و در ادامه لینک ورود به سایت اصلی را برای کاربران می‌فرستاد اما اکنون عضوگیر را از طریق کابران خود ادامه می‌دهد.

این نکته نیز جالب است که سایت پژوهش رسانه پس از اطمینان از حضور افراد در جلسات و حل تمارین افراد را به تشویق به دعوت از دوستان خود در این جلسات کرده و به این صورت کاربران خود را افزایش می‌دهد و در صورتی که افراد مخالف با افکار و مبانی فکری خود تشخیص دهد، از ارتباط با آنان خودداری کرده و ارسال منابع درسی را از طریق ایمیل جلوگیری می‌کند.
انتهای پیام/
برچسب ها: سکولاریسم ، رسانه ، آموزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.