سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/ رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس؛

تشکیل مجلس دهم با ۳۱۰ نماینده

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کلیات طرح افزایش تعداد ‏نمایندگان مجلس به تصویب اعضای این کمیسیون رسیده است گفت: با تصویب نهایی این طرح در صحن ‏علنی، تعداد نمایندگان مردم در مجلس دهم، ۳۱۰ نماینده خواهد بود. ‏

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ امیر خجسته درباره سرانجام طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: علاوه بر طرح نمایندگان مجلس، لایحه‌ای نیز از سوی دولت به کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور مجلس ارائه شده که هفته گذشته کلیات آن به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: برای تهیه لایحه‌ای که از سوی دولت ارائه شده است، مطالعات و کار کارشناسی دقیقی انجام گرفته است و بر این اساس، طرح اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه مجلس برای اعلام نظر تمام نمایندگان به صحن علنی ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون باید هر ده سال، تعداد ۱۰ نماینده به نمایندگان مجلس افزوده شود، تصریح کرد: شاخص‌هایی از قبیل جمعیت، وسعت سرزمینی و سایر شرایط خاص در افزایش سهمیه شهرها و استان‌ها لحاظ می‌شود.

خجسته رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس تصریح کرد: تمام تلاش کمیسیون بر این خواهد بود تا راهکار مناسبی برای افزایش ۲۰ نماینده ایجاد شود تا مورد پذیرش آرا و نظرات گوناگون قرار گیرد./س

برچسب ها: مجلس ، نماینده ، تشکیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.