سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نتایج یک تحقیق نشان داد؛

راه رفتن کودکان با نوک پنجه، نشانه ای از بیماری اوتیسم

راه رفتن كودكان با نوك پنجه پا مي‌تواند براي تعيين پيش‌آگهي بروز اختلالات تكاملي در آنها باشد.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا، تيمي از محققان در كشور سوئد با انجام مطالعات خود بر روي كودكان به ويژه كودكان 5 ساله مبتلا به اوتيسم دريافتند كه كودكاني كه در اوايل دوران كودكي خود تمايل زيادي به راه رفتن با قسمت جلوي پا يعني پنجه با را دارند، نسبت به بقيه بيشتر در معرض بروز تأخير تكاملي شامل عقب‌ماندگي ذهني، اوتيسم و غيره قرار مي‌گيرند.
 
نتايج حاصل از اين گزارش با بررسي داده‌هاي موجود همچنين مي‌افزايد: بالغ بر 40 درصد كودكان مبتلا به اوتيسم در اين مطالعه روي پنجه پاي خود راه مي‌روند و يا قبل از اين كه نشانه‌هاي بيماري در تشخيص نارسايي تكاملي در آنها ظاهر شود اين گونه راه مي‌رفته‌اند.
 
براساس اين گزارش محققان افزودند: البته اتفاق  افتادن اين نوع راه رفتن در برخي از كودكان نيز طبيعي بوده و با بروز اختلالات مغزي و رواني مانند اوتيسم، فلج مغزي و يا تأخير تكلم و غيره همراه نبوده است.
 
گفتني است: هرگونه مشكل، حادثه يا بيماري در دوران بارداري مي‌تواند در روند رشد و تكامل جنين مشكل ايجاد كرده و پس از تولد كودك عوارض خود را نشان دهد و تشخيص سريع‌تر نسبت به موارد تأخير تكامل براي درمان يا اقدام براي توان‌بخشي بسيار اهميت دارد./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.