سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلان/

برنج قهوه ای

تفاوت برنج قهوه ای با دیگر برنجها تنها تفاوت در رنگ آن نیست، بلکه برنج قهوه ای نوعی از برنج است که تنها یک لایه از پوسته برنج برداشته شده و در نتیجه دارای مواد مغذی بسیاری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گیلان ، مصرف يک پیمانه برنج قهوه اي ۸۰ درصد منگنز تولید کننده انرژي و پروتیين موردنیاز روزانه بدن را تولید و به ساخت اسيدهاي چرب کمک می کند که براي سلامت سيستم اعصاب بسيار مهم است ضمن اینکه این عنصر از تخریب سلولهای بدن هم جلوگیری می کند. 

از آنجا که برنج قهوه ای سرشار از فیبر و سلنیوم است برای بیماران مبتلا به سرطان روده بزرگ نیز مفید است و با تامین ۲۷ درصد از سلنیوم مورد نیاز بدن نقش ایمن سازی را بر عهده دارد.
برنج قهوه ای سرشار از منیزیم است، این آنزیم نقش متابولیسم گلوگز و قندها را بر عهده دارد و خطر ابتلا به دیابت نوع 
۲ 
را کاهش می دهد. 
منیزیم موجود در برنج قهوه ای موجب کاهش فشار خون و سردردهای میگرنی می شود و از تنگی نفس و گرفتگی عضلات جلوگیری می کند، به علاوه منیزیوم به همراه کلسیم در ایجاد حرکات اعصاب و عضلات بدن مفید است.
برنج قهوه ای سه برابر برنج سفید دارای فیبر است، فیبر موجود در این نوع برنج از سرطان روده بزرگ و یبوست جلوگیری می کند. آسیاب کردن تعداد زیادی از ویتامینهای برنج قهوه ای را از بین می رود،/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.