سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عيد فطر بهترين نماد همکاري، همياري و همدلي مسلمانان جهان است

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي فارس با اشاره به اينکه عيد فطر، عيد شکر نعمت بزرگ حضور در ميهماني خدا است، به تبيين اهميت عيد فطر از ابعاد معنوي، سياسي، و اجتماعي آن پرداختند.

 به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از پايگاه خبري پليس، خانم "فريبا استواري" گفت: در فرهنگ اسلامي اولين روز ماه شوال به عنوان عيد فطر و جشن بازگشت به فطرت در نظر گرفته شده و بدون ترديد تک تک مسلمانان با فرا رسيدن عيد سعيد فطر نوعي شادي و لذت دروني در خود احساس مي کنند.
وي در خصوص ابعاد اجتماعي و سياسي عيد فطر گفت: اجتماع روز عيد فطر مي تواند در پيوند و همدلي مسلمانان نقش آفرين باشد، آنان در گردهمايي روز عيد فطر و قرار گرفتن در کنار هم، اتحاد و انسجام اسلامي را به عرصه ظهور مي رسانند
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي فارس اضافه کرد: عيد سعيد فطر درسايه سرشار از برکت و رحمت خود روح تعاون و اصلاح امور جامعه، و از بين بردن کاستي ها و معايب را در جامعه مي دمد و زندگي بشر را به سوي اعتدال رهنمون مي شود.
استواري بيان کرد: نماز عيد فطر، سپاسگزاري به درگاه خداوند است که به ما توفيق عطا کرد تا رمضاني ديگر را تجربه کنيم و اين نماز سرآغازي است بر حضوري متفاوت در عرصه حيات.
وي افزود: نماز عيد فطر همچنين تجلي وحدت و اقتدار مسلمين جهان است و فرصتي ديگر تا در اين نماز آسماني مسلمين به يکديگر نزديکتر شوند و ضمن اقامه اين فريضه الهي از حال يکديگر جويا شوند، به عبارت ديگر نماز عيد فطر فريضه اي است با ابعاد عبادي، اخلاقي و اجتماعي که از سوي خاندان وحي مورد تاکيد فراوان قرار گرفته است.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي فارس از ديگر برکات عيد سعيد فطر را حل مشکلات اقتصادي و اجتماعي عنوان کرد و گفت: در اين رابطه مي توان به پرداخت زکات فطره به عنوان عاملي ارزشمند براي فقرزدايي، توسعه اقتصادي و حل مشکلات اجتماعي در جامعه اسلامي اشاره کرد، زکات فطره يک تمرين اقتصادي عبادي براي امت اسلامي است در جهت ريشه کن کردن پديده زشت فقر در جامعه و توسعه عدالت اجتماعي است.
وي در پايان ضمن تبريک عيدفطر به عموم مردم، اين عيد را به عنوان بهترين نماد از همکاري، همياري و همدلي و همفکري در جهان اسلام و نشان دهنده اي اتحاد، اتفاق، عزت و اقتدار مسلمانان در سراسر جهان دانستند./ف
برچسب ها: عید ، فطر ، مسلمانان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.