سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ايران و چين در زمينه بهداشت و درمان همكاري ها را گسترش مي دهند

دولت چين براي تقويت و بهبود بخش بهداشت و درمان اين کشور از کشورهاي پيشرو و توسعه يافته در اين بخش از جمله ايران دعوت کرد تا در همايش توسعه ملي سلامت در چين تجربه هاي خود را عرضه کنند.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران، در اين اجلاس ، وزيران و مقامات عالي رتبه  بهداشت و درمان هشت کشور ازجمله ايران ، امريکا ، انگليس ، فرانسه حضور دارند .
رياست هيات ايران را دراين اجلاس دکتر محمد حسين نيکنام مشاور وزير بهداشت و درمان و امورپزشکي در امور بين الملل به عهده دارد .
همچنين دکتر  احمد شيباني معاون وزير بهداشت و رئيس سازمان غذا و داروي وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکي به همراه شماري از مسئولان اين وزارتخانه در اين نشست شرکت کرده اند.
دکتر نيک نام در سخناني در اين نشست ،پيشرفت هاي چشمگير جمهوري اسلامي ايران را در بخش  توليد علم و همچنين تقويت جهشي شاخص هاي بهداشت و درمان درکشورمان ، براي بيش از دو هزار و پانصد مقام مسئول ، متخصص وکارشناس اين بخش تشريح کرد .
مشاور وزير بهداشت درامور بين الملل در حاشيه اين اجلاس به خبرنگار صداوسيما در پکن گفت  محور عمده گفتگوهاي اين اجلاس توسعه پايدار سلامت است که دراين چارچوب  موضوعات مهمي نظير پيشگيري و کنترل بيماري هاي غيرمسري  با توجه به افزايش به اميد به زندگي وهمچنين مسئله  افزايش بيماري هاي مزمن مطرح مي شود .
وي افزود ايران از کشورهاي موفق و نمونه در دنيا در زمينه نظام سلامت هست و ما در اين اجلاس سه محور نظام مراقبت هاي اوليه ، آموزش پزشکي و ارائه خدمات بهداشتي و درماني را ارائه کرديم و حرف نو جمهوري اسلامي ايران در اين بخش طرح پزشک خانواده ا ست که بسيار مورد توجه کشورهاي شرکت کننده قرار گرفت .
دکتر شيباني معاون وزير و رئيس سازمان غذا و داروي وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکي نيز در گفتگو با صدا وسيما در پکن گفت ايران وچين ظرفيت هاي بسيار بالايي در زمينه دارو و تجهيزات پزشکي دارند که توافق کرديم همکاري  دراين زمينه را گسترش دهيم .
وي افزود ايران سه قلم داروي گياهي چين را به ثبت رسانده وبراي واردات آن اقدام کرده و چين هم در مقابل خواستار استفاده از داروهاي ايراني و دانش فني و تجهيزات پزشکي است.
معاون وزير بهداشت گفت : دربخش طب سنتي وگياهي هم ايران پيشرفت هاي خوبي کرده و با چين همکاري هاي گسترده اي را آغاز کرده است .
دکتر چن جو وزير بهداشت  چين در آيين گشايش اين اجلاس گفت  هدف از اين اجلاس آشنايي مقامات ، متخصصان و کارشناسان بخش بهداشت و درمان چين با توانمندي هاي ديگر کشورهاي صاحب نام در اين زمينه و استفاده از تجربه هاي علمي و فني و تجهيزات پزشکي است .
پرفسور وانگ  دبيراين نشست هم از ايران به عنوان کشوري پيشرو و نيرومند در بخش علوم پزشکي و بهداشت و درمان ياد کرد و گفت ايران ازجمله کشورهاي قدرتمند و صاحب نام دربخش بهداشت و درمان و آموزش پزشکي در قاره آسياست./ع
برچسب ها: سیب ، سلامت ، بهداشت ، توسعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.