سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزنامه نگار سرشناس انگلیسی

کشورهای عربی خلیج فارس باید با ایران در برابر اسرائیل متحد شوند

یک روزنامه نگار سرشناس انگلیسی در یادداشتی خواهان اتحاد جهان اسلام علیه رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش گروه بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گلف نيوز؛ "پاتریک سیل"، روزنامه نگار معروف انگلیسی در حوزه خاورمیانه دریادداشتی ویژه در روزنامه اماراتی "گلف نیوز" نوشت: خاورمیانه در حال مواجه شدن با جنگ ویرانگری است که در آن بیگناهان بسیاری کشته می‌شوند. آمریکا و اسرائیل " نبرد سایه" را با ایران شروع کرده‌اند و نقطه آغاز این ماجرا سوریه است.

هم اکنون در سه جبهه تهدید نبرد وجود دارد. جبهه اول اسرائیل است که دائم ایران را تهدید می‌کند. دوم آمریکا است که میل به تسلط بر چاههای نفتی منطقه خلیج فارس را دارد و سوم برخی کشورهای عرب خلیج فارس هستند که توسط آمریکا تحریک می‌شوند و نمونه آن را در نبرد آن‌ها عليه سوریه شاهد هستیم.

این روزنامه نگار سرشناس در ادامه می‌نویسد:تنها راه حل بحران کنونی منطقه در دستان دو بازیگردان مهم یعنی ایران و عربستان سعودی است. هرچند که در ظاهر این دو کشور رقیب هستند اما می‌توانند مبدل به شرکای خوبی برای هم شوند و در ایجاد امنیت و صلح در منطقه شرکت داشته باشند. البته بنظر می‌رسد که این در حال رد و بدل کردن علائمی هر چند کم برای رسیدن به يكدیگر هستند.

در این بین میدان اجلاس سران غیر متعهدها در تهران همانند نشست اخیر در ریاض برای حل بحران سوریه می‌تواند این دو کشور را بیشتر به هم نزدیک کند. البته رییس جمهور ایران با حضور مثبت خود در ریاض گام اول را محکم برداشت.

"پاتریک سیل" در خاتمه می‌نویسد:سران کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس منافع راهبردی، تجاری بیشماری با جمهوری اسلامی ایران دارند و بجای همنوایی با آمریکا یا اسرائیل در تخریب ایران و سوریه باید به جمهوری اسلامی ایران بپیوندند تا با هم ساختار امنیتی جدیدی را برای جلوگیری از هرگونه دخالت بیگانگان فراهم آورند. این کشورها باید سریع‌تر عمل کنند زیرا وقت رو به پایان است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.