سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

مرمت و احیا بیش از 50 بنای تاریخی در کردستان

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان گفت: با توجه به اختصاص اعتبارات ملی و استانی در سال جاری، 50 بنای تاریخی در کردستان مرمت و احیا شدند

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج الهی با اعلام این خبر گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان در راستای معرفی و حفاظت و مرمت و همچنین احیاء و ساماندهی بناها و محوطه ها و اماکن تاریخی اقدام به مرمت و بازسازی و ساماندهی بیش از 50 بنای تاریخی در بخش های مختلف سطح استان کرده است.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان افزود: مرمت و ساماندهی 15بنای تاریخی شاخص شامل عمارت خسروآباد، مشیردیوان، مسجد جامع عمارت وکیل الملک، منزل مجتهدی، منزل امین الاسلام، منزل متوسل، عمارت حبیبی، قلعه سنه دژ، پل قشلاق، تیمچه امیر تومان، بازار بیجار، قلعه صلوات آباد بیجار، حمام حاج صالح سقز و حمام خان در حال انجام است.
وی در ادامه به مرمت و ساماندهی و تجهیز مساجد تاریخی استان اشاره و گفت: تعداد 21 مسجد از مساجد استان توسط کارشناسان حفظ و احیاء مرمت، تجهیز و ساماندهی خواهند شد.
الهی در پایان گفت: کار مرمت و نگهداری دیگر بناهای تاریخی شامل موزه ها و بافت های تاریخی سنندج در دستور کار این سازمان قرار گرفته است./س
برچسب ها: مرمت ، بنا ، گردشگری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.