سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

23 هزار واحد مسكن نوساز روستایی كهگیلویه وبویراحمد پایان كار گرفت

مدیركل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی كهگیلویه وبویراحمد از معرفی 24هزار واحد مسكونی روستایی برای نوسازی به بانكهای این استان خبر داد و گفت: 23 هزار واحد از این تعداد تاكنون پایان كار گرفته اند.

'محمد خانی نوذری ' در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، تعداد واحدهای مسكونی غیرمقام و كم دوام این استان را حدود 50 هزار واحد اعلام كرد و افزود: 35 درصد واحدهای مسكونی استان با احتساب ساخت واحدهای جدید در محل واحدهای قدیمی و نوسازی شده، مقام سازی شده اند.
وی با بیان اینكه طرح مقام سازی مسكن روستایی از حدود سال 74 آغاز شد و از 84 به دنبال توجه دولت نهم شتاب مطلوبی بخود گرفت، گفت:: تاكنون برای مقام سازی واحدهای مسكونی این استان حدود دو هزار میلیارد ریال هزینه شده است.
وی سال های 89 و 90 را اوج روند اجرای طرحهای مقام سازی ونوسازی مسكن روستایی دانست وافزود: وام مقاوم سازی مسكن در زمان شروع این طرح از 50 میلیون ریال آغاز و امسال به 125 میلیون ریال رسیده است.
مدیركل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی كهگیلویه وبویراحمد برنامه امسال مقام سازی مسكن روستایی این بیناد را چهار هزار و700واحد برشمرد و افزود: تاكنون سه هزار و 200 واحد به بانك های عامل معرفی شده اند.
وی از انعقاد قرارداد 45درصد این وامها خبرداد و تصریح كرد: برخی بانك ها همكاری خوبی دارند و بنا به تاكید دولت و استاندار از دیگر بانكها انتظار همكاری بیش از پیش وجود دارد.
خانی نوذری گفت: بر روند ساخت طرح مسكن مقاوم روستایی كارشناسان و ناظران بنیاد مسكن انقلاب اسلامی با دانش و تخصص لازم نظارت دارند.
از یك هزار و791 روستای كهگیلویه وبویراحمد در 763 روستا بالای 20 خانوار سكونت دارد./س

برچسب ها: مسکن ، نوسازی ، نوساز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.