سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

خراسان‌ رضوی قطب شعر امروز کشور است

مدیر دفتر شعر و ادب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان خراسان‌رضوی مهد و قطب شعر امروز ایران است.


 
به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد قادر طراوت صبح امروز در حاشیه همایش ادبی قرآن و بیداری اسلامی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت امسال در مشهد بسیار با کیفیت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شده است و عملکرد آن تا به امروز قابل تقدیر است.

مدیر دفتر شعر و ادب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: از دلایلی که نمایشگاه قرآن و عترت بازدید بهتری و پرشورتر از سایر نمایشگاه‌های دیگر در مشهد دارد به این مناسبت است که خراسان سرزمین امام رضا (ع) و خاک آن مقدس است و امروز شما شاهد این هستید که از اقصی نقاط جهان در این نمایشگاه حضور دارند.

وی با اشاره به وجود هنرمندان در خطه خراسان، گفت: با وجود این مهد رودخانه خراسان به بزرگی کارون و رودخانه‌های بزرگ دنیا نیست اما خاک آن کاملاً هنر خیز است چرا که خاک خراسان از دیرباز شاعر پرور بوده است.

وی بیان کرد: فعالیت‌های بسیار قابل قبولی امروز در حوزه شعر خراسان در حال انجام و شکل‌گیری است به عنوان مثال یکی از مطالبی که مصداق این کلمه را می‌رساند جشنواره جهانی شعر امام رضا (ع) و جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) است که در سطح کشور بی نظیر است.

طراوت خاطرنشان کرد: در حال حاضر جشنواره جهانی شعر امام رضا (ع) یکی از تاثیرگذارترین جشنواره‌ها در سطح بین‌الملل است که امروز این جشنواره در حال جریان سازی و تأمل است و اقدامات این جشنواره در سطح استان خراسان‌رضوی همه گیر شده است و دلیل آن زایندگی و تولد نوع به نوع شاعران خوب و شایسته در این استان است.

مدیر دفتر شعر و ادب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: از نگاهی دیگر استان خراسان‌رضوی چه در حوزه قرآن و معارف دینی و چه در حوزه شعر امروز بهترین چهره‌های فرهنگی و ادبی را تقدیم جامعه کرده است و در کنار آن شاهد این هستیم که نیمی از مشاهیر ما از دل این استان بیرون آمده است./س

برچسب ها: طراوت ، صبح ، شعر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.