سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

ایجاد برنامه ای منسجم و تولیدی پایدار با بهره گیری از الگوی کشت

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ایجاد برنامه ای منسجم برای رسیدن به پایداری تولید و افزایش تولید مناسب با نیازهای داخلی و حفظ تجارت در بازارهای بین المللی با دارا بودن الگوی بهینه کشت قابل پیش بینی است.

سعید سلیمانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: افزایش توان درآمدی تولیدکنندگان خُرد بخش کشاورزی و به نوعی فقرزُدایی را می توان از اهداف اجرای الگوی کشت قلمداد نمود.

وی ازمحصولات از پیش تعیین شده در الگوی کشت خبرداد و تصریح کرد: کارشناسان در ایجاد روحیّه پذیرش کشت محصولات از پیش تعیین شده، نقشی اساسی دارند.

سلیمانی ادامه داد: کاهش ریسک تولید و افزایش قابلیت مقابله با بحران های احتمالی به ویژه خشکسالی و کمبود آب در الگوی بهینه کشت نمایان است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به حاصل شدن حداکثر بهره وری برای مجریان این طرح یادآور شد: شاخص های اقتصادی الگوی کشت باید به گونه ای تعیین شوند تا با انتخاب نوع محصول همراه با افزایش بهره وری از منابع موجود مانند آب و خاک حداکثر درآمد را برای کشاورزان و تولیدکنندگان به همراه داشته باشد.

وی اظهار داشت: الگوی بهینه کشت را باید در افزایش بهره وری عوامل تولید نیز تاثیرگذار دانست.

سلیمانی تاکید کرد: تولید غذای سالم و حفظ تندرستی با استاندردهای تولید با اجرایی شدن الگوی بهینه کشت دور از انتظار نخواهد بود.  /س

برچسب ها: ایجاد ، منسجم ، بهره گیری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.