سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

ساخت قطعه دوم طرح اتصال استان چهارمحال و بختياري به شبکه ريلي کشور

ساخت قطعه دوم طرح اتصال استان چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی کشور 80 درصد پیشرفت دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهركرد: معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این خط 86 کیلومتری از مبارکه اصفهان آغاز و به شهرکرد می رسد گفت : قطعه دوم از کیلومتر 45 تا 62 سفید دشت به گردنه زردیال است.
عیدی با اشاره به اینکه عملیات زیر سازی قطعه دوم تا دهه فجر امسال پایان می یابد، افزود: مهمترین مشکل این طرح عبور خط راه اهن از زمین های صنایع دفاع است که به دنبال رفع این مشکل هستیم.
وی با بیان اینکه کلنگ احداث راه‌آهن این استان پس از تصویب در سفرهای استانی دولت تیر پارسال با حضور وزیر راه و شهرسازی به زمین زده شد، گفت : احداث خط راه‌آهن این استان شامل اتصال راه ‌آهن استان چهارمحال و بختیاری به خط ریل مبارکه اصفهان از ایستگاه حسن‌آباد است.
وی تعداد ایستگاه‌های راه ‎آهن این استان را سه ایستگاه عنوان کرد و گفت : ایستگاه سفید دشت در حال اجراست و کار احداث ایستگاه‌های فرخشهر و شهرکرد نیز به زودی آغاز می‎شود.
عیدی اعتبار ساخت این خط راه‎آهن را یک‌ هزار و 500 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در مسیر عبور این خط راه‌آهن و در محل گردنه بیدکان دو تونل به طول هشت و نیم کیلومتر احداث می‎شود.
وی گفت: حداکثر سرعت پیش‌بینی در این خط راه‌آهن برای قطار مسافربری 220 کیلومتر و برای قطار باری 160 کیلومتر در ساعت برآورد شده است.
این طرح تا سال 92 به بهره برداری می رسد./س

برچسب ها: طرح ، اتصال ، ریل ، چهارمحال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.