سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

آمادگی 20 هزار مسجد کشور برای دریافت فطریه رمضان

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور از آمادگی 20 هزار مسجد در سراسر کشور برای جمع آوری فطریه مردم خبر داد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان   حسین انواری، سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در حاشیه مراسم معارفه مدیرکل جدید کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان در جمع خبرنگاران لرستانی از مادگی 20 هزار مسجد در سراسر کشور برای جمع آوری فطریه مردم خبر داد و گفت: امسال مشارکت مردم در اکرام ایتام بسیار چشمگیر است.

وی بیان کرد: جشن های رمضان امسال در 23 استان برگزار شدند؛ استقبال از طرح اکرام ایتام با سفره‌های اطعام و افطار وسیع در سراسر کشور جای تقدیر دارد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) تکشور با بیان این که رمضان امسال 50 هزار حامی، ایتام را تحت حمایت خود قرار دادند به طرح محسنین برای کمک به افراد تهیدست، در خصوص زکات و جمعآوری فطره خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) مأمور وصول زکات و جمع‏آوری فطره امسال است و مساجد سراسر کشور مأمور جمع‌آوری زکات هر محل هستند.

وی با اشاره به این که هماهنگی لازم با مساجد تعیین شده جهت جمع‏آوری فطره انجام شده است، اظهار کرد: امسال در روز عید فطر 20 هزار مسجد در سراسر کشور جهت جمعآوری فطره فعال هستند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با تأکید به این که فطره در هر محلی جمعآوری شود اولویت با محرومین همان محل است، ادامه داد: غیر از مساجد، پایگاههای کمیته امداد و نماز عید فطر برای جمعآوری فطره بسیج خواهند شد.

همچنین، حجت الاسلام والمسلین سیداحمد میرعمادی، نماينده ولی‌فقيه در لرستان در این جلسه معارفه با بيان اين‌كه رسيدگی به ايتام و محرومان افتخار كميته امداد امام خمينی(ره) است، گفت: خداوند در سوره معارج 9 ويژگی برای نمازگزاران ذكر می‌كند كه مداومت بر امر نماز اولين ويژگی آنها است.

وی با اشاره حديثی از امام علی(ع) مبنی بر اين‌كه امر نماز را مهم بشماريد، بيان كرد: خداوند در سوره معارج رسيدگی به محرومان و مستضعفان را از ويژگی‌های مسلمين بر‌می‌شمارد.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به ديگر ويژگی‌های مسلمين و نمازگزاران اظهار كرد: انسان نمازگزار كسی است كه ارتباط خود را با خدای متعال و قشر محروم جامعه قطع نمی‌كند و از عذاب الهی ترس دارد.

حجت‌الاسلام ميرعمادی با بيان روايتی از امام حسن عسگری(ع) مبنی بر اين‌كه چه انسانی سربلند است، تصريح كرد: هر انسانی با دارا بودن چهار ويژگی تقوای الهی، اخلاص، صداقت در گفتار و عمل و امانت‌داری می‌تواند در دنيا، آخرت و زندگی سربلند و سرافراز باشد.

وی با تأكيد بر اين‌كه نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران و خون شهدا امانت هستند، اضافه كرد: رسيدگی به ايتام و محرومان افتخار كاركنان و پرسنل كميته امداد امام خمينی(ره) است.

امام جمعه خرم‌آباد اذعان كرد: امروز به جرأت می‌توان گفت كه عملكرد و فعاليت كميته امداد الگو است؛ كميته امداد امام خمينی(ره) در ساخت مسكن، توانمندسازی افراد، اشتغال و رسيدگی به فقرا عملكرد مطلوبی از خود به جا گذاشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمين ميرعمادی با اشاره به اين‌كه خدمت در كميته امداد با خدمت در ساير دستگاه‌ها فرق می‌كند، اذعان كرد: اين تفاوت در نگاه و توجه به محرومان، مستضعفان، بيماران و بی‌سرپرستان است.

وی گفت: امروزه بخشی از آبرومندی و عزت‌مندی ملت ايران مديون زحمات كميته امداد امام خمينی(ره) است.

در ادامه، حسين انواری، سرپرست كميته امداد امام خمينی(ره) كشور نیز در سخنانی با بيان اين‌كه عنصر اصلی توفيق، وحدت و همدلی است، افزود: واگذاری مسئوليتها در كميته امداد امام خمينی(ره) به اعتبار شايستگی‏هاست؛ واگذاری هر مسئوليت امانتی است كه بايد به اهل آن سپرده شود.

وی با اشاره به اين‌كه امانتداری جز مفروضات اوليه كار كميته امداد است، بيان كرد: ماه مبارك رمضان ماهی است كه بايد ملكه تقوا ايجاد شود؛ هدف بعثت پيامبر ايجاد ملكه تقوا در بندگان خداوند بود و همه راز خلقت تأكيد بر اين مهم دارد.

سرپرست كميته امداد امام خمينی(ره) كشور با تأكيد بر اين‌كه عنصر اصلی توفيق و پيشرفت، وحدت و همدلی است، اضافه كرد: رمضان ماهی است كه بايد طی آن ملكه تقوا ايجاد شود؛ همه اعمال واجب در رمضان برای ايجاد تقوا است.

انواری با اشاره به اين‌كه هدف بعثت پيامبر ايجاد ملكه تقوا در بندگان خداوند است، تصريح كرد: راز خلقت چيزی جزء پيدايی ملكه تقوا توسط انسان‌ها نيست.

وی ادامه داد: اگر بتوانيم با محبت‌ها، تكريم، احسان، قدردانی كردن و با رفتار و عمل خود دل‌ها را به هم نزديك كنيم، موفق عمل كرده‌ايم.

سرپرست كميته امداد امام خمينی(ره) كشور اظهار كرد: توفيق خدمت‌گذاری و مسئوليت‌پذيری در نظام جمهوری اسلامی ايران نعمت محسوب می‌شود، متذكر شد: واگذاری مسئوليت‌ها در كميته امداد به اعتبار شايستگی‌ها است.

انواری با اشاره به ضرورت امر به معروف و نهی از منكر، اذعان كرد: امر به معروف و نهی از منكر در جامعه ما نبايد تعطيل شود و بايد بيش از اين به آن توجه صورت گيرد.

يادآوری می‌شود، در اين مراسم ولی‏الله منتظری به‌عنوان سرپرست كميته امداد لرستان معرفی و از زحمات غلامرضا متقی تقدير شد./س  

برچسب ها: آمادگی ، مسجد ، فطریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.