سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

روز قدس مظهر اتحاد مسلمانان علیه اسرائیل غاصب

امام جمعه اشنویه گفت: روز قدس مظهر اتحاد مسلمانان علیه اسرائیل غاصب و حمایت از مستضعفان دنیاست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه، ماموستا مصطفی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اظهار داشت: روز ‏قدس تنها روز حمایت از مردم فلسطین نیست بلکه روز نشان دادن اتحاد بین ‏مسلمانان و روز تفکیک مستضعفان عالم از استکبار جهانی و روز صلح و آزادی است.

وی با بیان اینکه روز قدس روز مبارزه با صهیونیسم است، افزود: تمام مستکبران و ‏صهیونیست‌ها از توجه مسلمانان جهان به روز قدس وحشت دارند، زیرا حضور، ‏شعار و فریادهای مسلمانان جهان بیانگر این است که روزی خشم، ‏وحدت و یکپارچگی مسلمانان جهان نتیجه می‌دهد و فلسطین اشغالی آزاد می‌شود.

خاتمی با بیان اینکه ابتکار امام راحل در دفاع از مردم مظلوم فلسطین، ‏انسجام و اتحاد غیر قابل وصفی را در جهان اسلام به وجود آورده است، تصریح کرد: همه ما ‏موظفیم روز قدس را که یادگار امام راحل است حفظ کنیم و با توجه به جهانی ‏شدن آن، فرصت بهره‌برداری از این روز را از دست ندهیم.‏

امام جمعه اشنویه در ادامه به حادثه ناگوار زلزله در آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: همه‌ی ملت ایران با ساکنان مناطق زلزله‌زده همدرد و همدل هستند.

وی با بیان اینکه خدمت‌رسانی به مردم مناطق زلزله‌زده وظیفه دولت و ملت است، گفت: مسئولان برای بازسازی و مقاوم‌سازی مناطق زلزله‌زده وظایف سنگینی دارند و مردم مناطق زلزله‌زده نیز باید به مسئولان برای انجام این وظایف سنگین کمک کنند.

خاتمی ادامه داد: همه این اقدامات نشان‌دهنده عطوفت انسانی و همنوع دوستی هموطنان‌مان است و در هیچ زلزله‌ای که در سال‌های اخیر در کشورمان روی داده است این‌گونه حرکت جمعی و همبستگی گروهی را در امداد‌رسانی به آسیب‌دیدگان شاهد نبودیم.

وی بزرگ‌ترین سرمایه و فخر امت اسلامی را داشتن روحیه غمگساری اعلام کرد و بیان داشت: اگر صحنه‌های کمک مردم به زلزله‌زدگان و دستگیری از آنها به فیلمی تبدیل شود بسیاری از حقایق را بازگو خواهد کرد و دنیا خواهد فهمید که به جای شیوه غرض‌ورزی باید سلوک انسان دوستانه را مرام خود قرار دهند./س

برچسب ها: مسلمانان ، اشنویه ، زلزله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.