سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به دنبال تعطیلی چند روزه برای برگزاری اجلاس سران غیر متعهد ها؛

مادرانی که کودکانشان را به محل کار خود می برند

با اعلام تعطیلی 5 روزه پایتخت برای برگزاری اجلاس سران غیر متعهد ها و اعلام تعطیلی مهدهای کودک در این 5 روز مادران شاغل در بخش خصوصی بایستی فرزندان خود را به محل کار خود ببرند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سران اجلاس غیر متعهد ها با حضور 120 کشور امسال به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد این اجلاس هر 3 سال یکبار با حضور 120عضو خود تشکیل جلسه داده و به بررسی مسائل می پردازند.
با توجه به اینکه این اجلاس هر 3 سال یکبار در یک کشور برگزار می شود بنابراین 360 سال طول می کشد تا مجددا نوبت به هر جمهوری اسلامی ایران برسد بنابراین مسئولان از هم اکنون برای برگزاری اجلاس خود  را آماده کرده اند.
این آمادگی به حدی بوده که حتی مهدهای کودک، مدارس و ادارات دولتی را هم تحت شعاع قرار داده است.
موضوع جالب توجه اعلام  خبر تعطیلی مهدهای کودک در طی برگزاری اجلاس است.
درست است که در طی این چند روز تمامی ادارات دولتی تعطیل هستند و پدران و مادران شاغل در ادارات دولتی این چند روز را در تعطیلات به سر می برند اما مادران و پدران شاغل در بخش خصوصی که تعطیلی برایشان معنا ندارد  با فرزندانشان چه کنند؟
دو راه وجود دارد: یا پدران و مادران شاغل در بخش خصوصی در این چند روز تعطیلات به سر می برد آن ها نیز کار را تعطیل کنند و یا فرزندان را با خود به محل کارشان ببرند.
محمدی یکی از مادران شاغلی که در بخش خصوصی فعالیت می کند می گوید: محل کار من تعطیلی فقط در روزهای جمعه است و مابقی روزها باید در محل کارم حاضر باشم با تعطیل شدن مهد کودک نمی دانم باید فرزندانم را چه کنم با توجه به اینکه مادرم هم خارج از تهران زندگی می کند مجبورم فرزندم را به محل کار ببرم.
مظفری یکی دیگر از مادران شاغل که ساعت کاری اش از 9 صبح تا 4 بعد از ظهر است هم میگوید: مجبورم این چند روز تعطیلی را مرخصی بگیرم و فرزندانم را نگهداری کنم چرا که امکان حضور فرزندم در محل کارم امکان پذیر نیست.
ای کاش سازمان بهزیستی به عنوان متولی و ناظر بر مهدهای کودک مادران شاغل در بخش خصوصی را نیز در  نظر می گرفت و بعد تصمیم به تعطیلی به یکباره مهدهای کودک در خاموشی چند روزه پایتخت می گرفت./ف
برچسب ها: مهد ، کودک ، اجلاس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.