سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

راهبردهای رسانه ای قرآن باید استخراج و استفاده شود

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی گفت: قرآن کریم از نظر محتوا، زبان و بیان، لحن موسیقایی و عمق نفوذ، می تواند در قالب نوعی رسانه قرار گیرد و باید اصول آن استخراج و راهبرد سازی گردد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد ،حجت الاسلام والمسلمین علی نهاوندی در اولین همایش رسانه از منظر قرآن که در فرهنگسرای رسانه برگزار شد با بیان این مطلب افزود: با توجه به استراتژی فعال رسانه در عصر کنونی باید قرآن کریم را به صورت رسانه ای از بسیاری ابعاد بررسی و نتایج آن را مورد استفاده قرار داد.

وی با بیان اینکه حکومت دینی بر پایه عدل و اندیشه یک فریضه است ، اظهار کرد: این حکومت دارای یک نظام تعامل ارتباطی است که برای زمان های مختلف ابزارهای ارتباطی گوناگونی را باید از دین استخراج کرد و در اینجاست که فقه رسانه ای، اخلاق رسانه ای و فلسفه رسانه ای نقش پررنگی ایفا می کنند.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی با اشاره به اینکه اصول رسانه ای در بسیاری از آیات قرآن کریم بیان شده اند گفت: در آیات ابتدایی سوره مبارکه طاها استراتژی تهاجمی مبنی بر توکل به خداوند در قالب ماجرای فرعون و حضرت موسی (ع) بیان شده است و بسیاری از آن وقایع را می توان با شرایط کنونی تطبیق کرد زیرا هنگامی که خداوند به حضرت دستور داد که به سوی فرعون برو به این دلیل بود که فرعون انسان محوری و اندیشه اومانیسم را ترویج می داد و هم اکنون نیز جوامع غربی در حال همین اقدام هستند.

حجت الاسلام والمسلمین نهاوندیان با اشاره به لزوم شکل گیری رسانه های جمعی اسلامی در جوامع امروز گفت: برای رساندن هر پیام باید شرکای رسانه ای داشت. همانطور که موسی نیز از خداوند داشتن هارون را بعنوان وزیر خود طلب کرد. چرا که شرکای رسانه ای هستند که با تعدد و تکثر یک پیام مانع از بین رفتن و سرکوب شدن ان می شوند.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی در ادامه سخنان خود در خصوص سایر راهبردهای مطرح شده در قرآن کریم بیان داشت: «قولا لینا» که خداوند آن را به حضرت موسی (ع) سفارش می کند به معنای داشتن زبان و بیان نرم است اکنون هم اگر رسانه ای بخواهد به سراغ فرهنگ مخالف خود برود باید با بیانی متناسب و شیوه ای قابل قبول و مبتکرانه به این کار دست بزند.

وی با بیان این که تک تک رسانه ها وظیفه دارند در مقابل هجمه های فرهنگی دشمن بایستند و پایداری کنند، افزود: در حال حاضر که وجود ماهواره و اینترنت و سایر وسایل گسترش ارتباطات جمعی امکان تهاجم فرهنگی غرب را افزایش می دهد و رسانه های کشور دینی اسلام باید با راهبردهای اسلامی در مقابل این هجمه ها ایستادگی کند .

حجت الاسلام والمسلمین نهاوندیان گفت: در جوامع کنونی به رسانه های مادری نیاز داریم که درخصوص بیان شیوه و شرایط مقابله با حمله فکری دشمن و راهبردهای تدافعی و تهاجمی تعریف شوند./س  


برچسب ها: مدیر ، کل ، صدا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.