سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرقت اطلاعات خصوصی کاربران توسط فیس بوک!

مسوولان حریم خصوصی اطلاعات افراد در آلمان، تحقیقات خود را برای تفحص عمیق‌تر بر فناوری تشخیص چهره فیس‌بوک بار دیگر از سر گرفته‌اند تا متوجه شوند که آیا این غول شبکه‌ّهای اجتماعی بدون اطلاع کاربران به جمع‌آوری عکس کاربران پرداخته و یا خیر.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از جام نیوز،در ژوئن امسال تحقیقاتی که در خصوص تصاویر دیتابیس "فیس‌بوک”، توسط عضو هیئت حفاظت اطلاعات هامبورگ، "ژوهانس کاسپر” در جریان بود با صدور درخواستی به صورت تعلیق درآمد.

 

وی در آن زمان گفته بود که به "فیس‌بوک" فرصت این را می‌دهد تا قوانین خود را به‌روز کند. حال پس از صورت نگرفتن اقدامی از سوی "فیس‌بوک"، طبق گزارش "نیویورک تایمز"، "کسپر" تحقیقات خود را از سر گرفته است. وی معتقد است که فیس‌بوک به صورت غیرقانونی اطلاعات تشخیص‌چهره کاربران را جمع‌آوری می‌کند تا این اطلاعات را درباره اعضای خود و در جهت پیشرفت و محبوب‌کردن گزینه پیشنهاد تگ‌ عکس، استفاده کند.یکی از سخنگویان فیس‌بوک در این خصوص گفته که این ویژگی هم‌سو با قوانین حفاظتی در اروپا است.

 

گزینه تشخیص چهره "فیس‌بوک" زمانی کاربرد دارد که کاربران عکسی را در این شبکه اجتماعی قرار می‌دهند و "فیس‌بوک" به کاربران در نام‌گذاری افراد داخل عکس بر اساس اطلاعاتی که پیش از این جمع‌آوری شده، کمک می‌کند. این ویژگی به صورت پیش‌فرض برای تمامی کاربران در نظر گرفته شده و این‌طور نیست که تنها کاربرانی که خواهانش باشند، این ویژگی را انتخاب کند. هنگامی‌که در ماه ژوئن "فیس‌بوک" سایت "فیس دات کام" را به مبلغی اعلام‌نشده خرید، برخی از کاربران نگرانی خود را به خدمت‌گرفتن فناوری‌هایی از این دست اعلام کردند و گفتند توسعه این فناوری‌ها باعث تسلط شبکه‌‌های اجتماعی بر حقوق حریم خصوصی آنها خواهد بود. "فیس‌بوک" هنوز اعلام نکرده که با خرید سایت "فیس‌ دات کام" چه برنامه‌ای برای "فیس‌بوک" و کاربران آن دارد.


گفتنی است که پیش از این صحبتهایی مبنی بر همکاری فیس بوک با سازمان های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا از سوی مقامات بلند پایه این کشور شده بود و این شبکه اجتماعی به در اختیار گذاشتن اطلاعات شخصی کاربران خود به سازمان های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا متهم شده بود.
برچسب ها: فیس بوک ، سرقت ، اطلاعات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.