سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اكبرمنصور فلاح:

سلايق و سياست هاي شخصي به آثار مفاخر لطمه مي زند

سلايق و سياست هاي شخصي با توجه به نوع نگرش غرض ورزانه تا اندازه ي زيادي به آثار مفاخر لطمه مي زند.

اكبر منصور فلاح،كارگردان سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران درخصوص ضرورت ساخت سريال هايي با محوريت زندگي مفاخر و مشاهير اظهار داشت:در مقاطع مختلف زماني شاهد آثاري با اين محوريت هستيم كه در زمان خود بسيار موفق و تاثيرگذار بودند به اين علت كه بسياري از سياست گذاري ها در جهت ساخت اين آثار بود.
وي افزود:بسياري از اين مفاخر الگو و سر لوحه هاي جوانان ما هستند؛بنابراين ساخت چنين آثاري ضرورت جامعه ما است؛اما گاه به دليل پرهزينه بودن اين دست از فيلم ها و برخي از سياست هاي خاص تلويزيون كارگردانان از رفتن به اين سمت و سو خودداري مي كنند.
فلاح درخصوص علل عدم جذب مخاطب به اين آثار خاطرنشان كرد:نمي توان گفت مخاطب به اين آثار جذب نمي شود بخشي از آثار جذب نمي شود ،بخشي از آثار در زمان پخش خود بسيار مورد پسند و تاثيرگذار بوده اند؛اما از علل اين موضوع مي توان به كم كاري تلويزيون نسبت به سابق در اين خصوص اشاره كرد و گويي كه تلويزيون ديگر به ساخت چنين فيلم ها علاقه اي نشان نمي دهد.
اين كارگردان درخصوص بازسازي كيفي آثار دهه ي 60.70  در روند رقابت با آثار غربي ابرازداشت: بازسازي كيفي با تكنولوژي جديد ميسر است؛اما به طوركلي در اين گونه فيلم ها بحث بر سر رقابت نبوده و بر سر معنويت است كه در آثار ما به فراخور موضوع بيشتر از آثار غربي است كه به اين ترتيب امكان جذب مخاطب هرچه بيشتر فراهم مي شود.
وي افزود:البته در سينماي ما مشكل ساختاري و مفهومي بسياري وجود دارد كه كار را مشكل مي كند بنابراين بايد با تكنولوژي،نگاه و قصه ي جديد به كار بپردازيم و از زواياي مختلف به زندگي اين مفاخر نظركرد و به باور درخصوص اين آثار رسيد.
 فلاح درخصوص تاثير نگاه مديران بر اين موضوع اذغان كرد:تلويزيون در دست بخش خصوصي نيست و داراي چهار چوب ها وسياست گزاري هاي خاص خود است.
وي افزود:سازماندهي استان هاي مختلف و شبكه هاي سراسري سياست هاي خاص خود را دارد و به تبع اين مسئولان بايد بر اين موضوع به تعقق بيشتري بپردازند.
اين كارگردان در پايان درخصوص تاثير وجود مديريت كوتاه مدت براين عرصه خاطرنشان كرد:بخشي از سياست هاي اعمال شده شخصي است و اين موضوع باعث لطمه زدن به اين توليدات مي شود
وي افزود:مديريت كوتاه مدت برخي از مسئولان جابجايي اين افراد در قوانين مديران قبلي توسط مديران جديد،سياست هاي سليقه اي و جابه جايي نيروها از تبعات اين امر است./ه
برچسب ها: سلایق ، سیاست ، شخصی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.