سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محافظت نکردن از چشم در گرما و خطر ابتلا به آب مروارید

محافظت نكردن از چشمها درگرما،خطرابتلا به آب مروارید درسنین پایین‌ترراافزایش می‌دهد

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از"شفا"یك جراح و متخصص بیماریهای چشم گفت: در مناطق و فصول گرم سال تنها افراد پیر به آب مروارید مبتلا نمی‌شوند بلكه در صورت محافظت نكردن از چشم امكان ابتلا به این بیماری در سنین پایین‌تر هم وجود دارد.
دكتر هرمز شمس درباره بیماریهای چشمی شایع در فصل تابستان اظهار كرد: بیماریهای عفونی قابل انتقال از طریق آب، ‌مهمترین بیماریهایی هستند كه افراد در تابستان به آن‌ها مبتلا می‌شوند و آب آلوده و شنا كردن اشخاص بیمار در آن باعث شیوع بیماری‌های ویروسی می‌شود كه التهاب ملتحمه (التهاب و عفونت پرده شفافی که زیر پلک‌ها و قسمتهایی از کره چشم را پوشانیده است) و تراخم را در پی داشته و ممكن است نیاز به درمان طولانی‌مدت داشته باشند. كلر زیاد در آب نیز باعث تحریك شدن چشم می‌شود.
وی با بیان اینكه چشم‌ها را در فصل تابستان باید از اشعه ماورا بنفش و مادون قرمز محافظت كرد، گفت: ابتلا به برخی عوارض چشمی مانند ناخنك و خشكی‌ چشم و سرطانهای پوستی نتیجه مراقبت نكردن كافی از چشم‌ها و پوست در فصل تابستان است. البته خیره شدن طولانی مدت به نورخورشید نیز ممكن است به سوختگی شبكیه منجر شود.
این جراح و متخصص بیماریهای چشمی توصیه كرد: در فصل تابستان باید استخرهای تمیز را برای شنا انتخاب كرد. علاوه بر آن به مدت طولانی در معرض هوای آلوده قرار نگرفت،‌ عینكهای ضد اشعه ماورا بنفش نیز باید مورد استفاده قرار گیرد.
 
وی تاكید كرد: ازعینك‌های آفتابی كه ضداشعه ماورا بنفش نیستند، نباید استفاده كرد؛ چون هنگامی كه عینك روی چشم است، مردمك چشم بازتر و در نتیجه اشعه‌های مضر بیشتری وارد آن می‌شود.
شمس در پایان درباره بیماری ناخنك اظهار كرد: كسانی كه در محیط‌های باز كار می‌كنند، بیشتر احتمال دارد به ناخنك مبتلا شوند. البته برای كاهش احتمال ابتلا به این بیماری می‌توان عینكهای آفتابی بزرگ استفاده كرد و كمتر در معرض گرد و خاك قرار گرفت./ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Fahim
۱۲:۲۱ ۰۶ شهريور ۱۴۰۱
سلام ایاگرامی فربه چشم ضرردارد