سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آيت‌الله خاتمي در خطبه‌هاي روز قدس:

بايد توليد فيلم‌هايي مانند "شكارچي شنبه" بيشتر شود

امام جمعه موقت تهران با بيان اينکه دولت سوريه مقاومت خوبي را در برابر تروريست‌ها انجام داده است، گفت: به مبارزان سوريه خسته نباشيد مي‌گوييم، همسايگان سوريه بدانند که اگر دشمنان نظام سوريه پيروز شوند، نوبت بعدي خود آنها خواهند بود که حامي آمريکا در منطقه هستند؛ مطمئن باشيد اگر جهان اسلام به وحدت برسد، روزي خواهد رسيد که اسرائيل از صحنه روزگار محو خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمين سيد احمد خاتمي در خطبه‌هاي امروز نماز جمعه تهران همزمان با راهپيمايي روز قدس ضمن عرض تسليت به حادثه‌ديدگاه زلزله آذربايجان شرقي گفت: همه ما شريک غم اين عزيزان هستيم خداوند مغفرت براي از دنيا رفتگان اين حادثه و صبر جميل براي بازماندگان زلزله اخير را عطا فرمايد.

وي ادامه داد: دولت محترم با تمام قوا در صحنه براي حل مشکلات زلزله‌زدگان بايد اقدام کند و مردم نيز با توجه به اينکه سرماي زمستان در راه است همکاري کنند و وسايل گرمايشي براي آن منطقه فرستاده شود و انتظار از دولت است که ساخت و ساز مستحکمي در آن منطقه ايجاد کند.

حجت‌الاسلام خاتمي با ابراز تاسف شديد از برخي عناصر داخلي و خارجي در جهت سوءاستفاده از زلزله‌زدگان آذربايجان شرقي تصريح کرد: همه ديدند که منافقين چگونه استفاده غير‌انساني و ابزار از جنازه‌ها و ساختمان‌هاي تخريب شده کردند.

امام جمعه موقت اين هفته تهران با اشاره به سفر مقام معظم رهبري به مناطق زلزله‌زده در خصوص اهميت ماه مبارک رمضان که رو به پايان است، اظهار داشت: گزارش‌هاي رسيده از سراسر کشور نشان مي‌دهد که شب‌هاي قدر امسال با شکوهتر از هميشه بوده و در عين حال حضور جوانان نيز چشمگير بوده است که صفاي محبت خود را به اهل بيت نشان دادند.

آيت‌الله خاتمي در ادامه به هفته دولت اشاره کرد و گفت: نام شهيدان رجايي و باهنر نام بسيار مناسبي براي هفته دولت است لذا هفته دولت فرصت خوبي است که هم نقاط قوت دولت مورد ستايش قرار گيرد و هم نقاط ضعف دولت شناسايي و برطرف شود و البته منقدان به دولت نيز انصاف خود را حفظ کنند.

وي با بيان اينکه اجلاس غير‌متعهدها در تهران پديده بزرگي است، بيان داشت: جنبش غير‌متعهدها در سال 1360 حدود 52 سال پيش عضويت 25 دولت شکل گرفت که مي‌خواستند در مقابل دولت آمريکا و شوروي ايستادگي کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: هم‌اکنون از 320 عضو و 18 ناظر جنبش غير متعهد اين انتظار مي‌رود که در مقابل يکه‌تازي‌هاي آمريکا در دنيا ايستادگي کند.

آيت‌الله خاتمي با بيان اين مورد که طبق آمارهاي موجود بيش از نيمي  مردم جهان نسبت به سياست‌هاي خصمانه آمريکا معترض هستند، گفت: آنها امروز به تروريست‌هاي سوريه کمک مي‌کنند؛ اجلاس غير متعهدها بايد در مقابل يکه تازي‌هاي آمريکا موضع بگيرند، در برابر جنايت ‌هاي صهيونيست‌ها و جنايت‌هاي صورت گرفته در بحرين و سرکوب حقوق بشر در عربستان نيز موضعي اتخاذ مي‌کنند.

وي به مسائل سوريه اشاره کرد و اظهار داشت: حوادث رخ داده در سوريه گوياي اين است که آمريکا هيچ يک از شعارهايش پاسخگو نيست،‌ ما اخيرا دو انتخابات در سوريه را مشاهده کرديم ولي سردمداران آمريکا آن را نقض کردند.

وي ادامه داد: امروز شعار حقوق بشر آمريکا، گوش جهانيان را کر کرده است ولي در عين حال به تروريست‌ها کمک مي‌کنند و اين به اصطلاح حقوق بشر ليبرال دموکراسي غرب است.

آيت‌الله خاتمي آمريکا و هم‌پيمانانش را به مانند لات‌هاي چاله‌ميداني که فقط بلد هستند معرکه‌گيري کنند تشبيه کرد و گفت: آمريکا بداند که هر وقت در مورد ايران اظهار‌نظر کند با شعار مرگ بر آمريکاي تمامي ايرانيان مواجه خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران با بيان اينکه دولت سوريه مقاومت خوبي را در برابر تروريست‌ها انجام داده است، خاطر‌نشان کرد: به مبارزان سوريه خسته نباشيد مي‌گوييم همسايگان سوريه بدانند که اگر دشمنان نظام سوريه پيروز شوند، نوبت بعدي خود آنها خواهند بود که حامي آمريکا در منطقه هستند.

عضو مجمع خبرگان رهبري به همسايگان سوريه توصيه کرد با طناب پوسيده آمريکا به چاه نروند چرا که حمايت معنوي از سوي مردم را از دست خواهند داد و همچنين القاعده که امروز به جان سوريه افتاده به جان خود آنها خواهد افتاد و آن وقت که شما پشيمان مي‌شويد و پشيماني شما سودي نخواهد داشت.

آيت‌الله خاتمي با اشاره به راهپيمايي بزرگ روز قدس در ايران و ساير کشورهاي مسلمان گفت:‌ بايد با زورگويان مقابله کرد و زبان زور هيچ وقت جواب نداده و نخواهد داد.

وي کرد: دنياي اسلام با موج بيداري اسلامي نشان داد که چگونه مي‌تواند در طول يک سال چهار ديکتاتور را ساقط کرد.

امام جمعه موقت تهران خاطر‌نشان کرد: مطمئن باشيد اگر جهان اسلام به وحدت برسد، روزي خواهد رسيد که اسرائيل از صحنه روزگار محو خواهد شد.

آيت‌الله خاتمي ضمن تقدير از عوامل ساخت فيلم سينمايي "شكارچي شنبه" و سازمان صدا و سيما براي پخش چنين فيلم‌هايي گفت: اين فيلم سينمايي به جنايات صهيونيست‌ها پرداخته و انشاء‌الله توليد فيلم‌هاي از اين دست بيشتر شود.
انتهاي يام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.