سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حرم سید الکریم، میزبان میهمانان ماه خدا؛

رمضان آمد و سفره میهمانی پروردگار برپا شد

رمضان، ماه میهمانی خداست که در آن سفره پربرکت خداوندی برای میهمانانش بر پای شود و بندگان، میهمان میزبان عزیزی همچون پروردگار هستند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران:یکی از سنت هایی که در میان مسلمانان رایج است و ریشه در اعتقاداتشان دارد بر پایی سفره افطار است.

امامان معصوم هم بر عمل به آن تاکید داشتند و آن را افضل اعمال نامیدند فرضیه ای که با عمل به آن پروردگار نیز خشنود می شود.

ای مردم، هر کسی از شما دراین ماه روزه داری را افطار دهد، خدای تعالی پاداش عملش را ثواب یک بنده آزاد کردن و آمرزشی گناهان گذشته او قرار خواهد داد.

در روایات چنان به افطاری دادن سفارش شده که از روزه مستحبی اهمیت بیشتری دارد.

اما موسی بن جعفر (ع) فرمودند: افطاری دادن به برادر روزه دارت با فضلیت تر است.

چه زیباست در ماه خدا میزبان میهمانان خداوند باشی در سفره ای ساده پذیرای مومنان باشی و چه بهتر که ميزبان نیازمندان و مستمندان و نیتت تنها خشنودی پروردگار باشد تا ثواب آزاد کردن بنده ای نصیبت شود.

امام محمد باقر (ع) به یکی از اصحابش به نام سدیر فرمودند: می خواهی هر شب از رمضان یک بنده آزاد کنی، با افطاری دادن یک روزه دار به ثواب آزاد کردن یک بنده از اولاد اسماعیل (ع) نائل می گردی.

*درماه خدا میهمان سفره سیدالکریم شدیم
در این ماه در گوشه و کنار شهر سفره های بسیاری برپاست ما هم امروز مهمان سفره پر برکت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شدیم اما گویی حال و هوایش سخن از چیز دیگری دارد.

سفره ای که سادگی اش را عشق به خدا و ارادت به حضرت سید الکریم (ع) زیباتر می کند.

آقای سرلک سرآشپز آستن مقدس عبد العظیم حسنی (ع) حال و هوایش را اینطور  توصیف می کند.
نزدیک به 16 سال است که در خدمت آقا سید الکریم هستم، حسی عجیب دارد حاضر نیستم اینجا را با هیچ جا عوض کنم. در این 16 سال هر چه خواستم به من عطا کرده هیچ گاه محتاجم نکرده است.

وی افزود: هر شب سفره سید الکریم میزبان بیش از هزار زائر روزه دار است این در حالیست که هیچ گاه من و همکارانم در جوار آقا احساس خستگی نمی کنیم.

میهمانی که حتی مهمانانش آن را از هر میهمانی برتر می دانند از سفره های پر زرق و برق بندگان سادگی سفره حضرت عبدالعظیم می پسندند و اینجا را بر هر جای دیگری ترجیح می دهند.

خدایا برای تو روزه گرفتیم و با روزی تو افطار می کنیم پس از ما بپذیر که براستی تو شنوا و دانایی./ل

گزارش از فاطمه هنرور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.