سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

راه اندازی سیستم PLC در مرکز انتقال نفت شهید زنگنه

رئیس واحد ابزار دقیق و کنترل منطقه خوزستان از مراحل پایانی عملیات PLC نمودن مرکز انتقال نفت شهید زنگنه خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ رئیس واحد ابزار دقیق و کنترل با اعلام این خبر گفت : با توجه به فرسوده بودن و قدمت سیستم های کنترل خطوط 10 اینچ و 16 اینچ مرکز انتقال نفت شهید زنگنه و عدم ثبات در پایداری خطوط لوله انتقال نفت لزوم به روز رسانی سیستم های کنترل این مرکز احساس می شد که در همین راستا مرکز انتقال نفت شهید زنگنه ( سبزآب ) پس از مرکز انتقال نفت شهید یوسف زاده باغبان ( بیدرویه ) به سیستم کنترل PLC مجهز گردید.
مهندس سید محمد کریم هاشمی زاده افزود : عملیات راه اندازی این سیستم با مطالعه میدانی و برآورد فنی آغاز گردید سپس مراحل اجرایی شامل تعویض کلیه تجهیزات ابزار دقیق ، تعویض کابل های انتقال سیگنال، نصب و برنامه ریزی سیستم های PLC و در نهایت راه اندازی سیستم صورت پذیرفت.
وی اضافه کرد : PLC نمودن مرکز انتقال نفت شهید زنگنه باعث سهولت در امر بهره برداری و استفاده بهینه از تجهیزات و ادوات مکانیکی می شود و همچنین امکان بکارگیری تجهیزات کنترلی با کارایی بالاتر به وجود خواهد آمد.
رئیس واحد ابزار دقیق و کنترل به مزایای سیستم مذکور اشاره کرد و گفت : با نصب این سیستم توابع عیب یابی سیستم تشخیص و عیب یابی سیستم را بسیار سریع و راحت تر می کند و از آنجائی که این سیستم توان بسیار کمی مصرف    می کند توان مصرفی به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.
وی هم چنین اضافه کرد : برعکس سیستم های قدیمی در سیستم های کنترلی جدید اگر نیاز به تغییر در نحوه کنترل یا ترتیب مراحل آن داشته باشیم بدون نیاز به تغییر سیم بندی ها و تنها با نوشتن چند خط برنامه این کار را انچام می دهیم./س
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.