سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

مدیران، بودجه را با توبیخ و برخورد هزینه می‌کنند

با وجود اينكه برخي از مديران دولتي همواره از كمبود بودجه براي انجام طرح‌ها و پروژه‌هاي مختلف سخن مي‌گويند و حتي نبود اعتبارات را بهانه لاينحل ماندن بسياري از ضعف‌ها و مشكلات بيان مي‌كنند، در فاصله يك ماه مانده به پايان سال مالي، هنوز برخي از مديران نتوانسته اند بودجه‌هاي دستگاه خود را هزينه كنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد اين در حالي است كه برپايه قانون، 31تيرماه پايان سال مالي بود اما در سال جاري مجلس شوراي اسلامي با مصوبه‌اي پايان سال مالي90 را تا پايان شهريور ماه91 افزايش داد.

البته ناگفته نماند كه قبل از اين مصوبه مجلس، استاندار خراسان رضوي ضرب‌الاجل يك ‌ماهه‌اي را براي مديران دستگاه‌هاي اجرايي تعيين كرده و گفته بود كه در صورت جذب نشدن به‌موقع بودجه، اعتبار از دستگاه‌هاي كم‌كار گرفته مي‌شود و به دستگاه‌هاي فعال داده مي‌شود. در عين حال با وجود تعيين ضرب‌الاجل استاندار در فاصله يك ماه مانده تا پايان مهلت جذب اعتبارات90، هنوز برخي از دستگاه‌هايي اجرايي استان موفق به جذب 100درصدي بودجه خود نشده‌اند.

مطمئن نيستم بودجه برخي از دستگاه‌ها به صورت كامل جذب شود

دراين‌باره، استاندار خراسان رضوي روز گذشته گفت: با وجود اينكه بودجه استان با تلاش فراوان و رايزني‌هاي زياد اختصاص مي‌يابد، اما برخي از مديران به اين موضوع بي‌توجه هستند و تلاشي براي هزينه كردن بودجه‌هايشان انجام نمي‌دهند.

صلاحي در جلسه كميسيون حمل و نقل، ايمني و سوانح رانندگي افزود: براي جذب بودجه، به برخي مديران استان تذكر داده‌ايم و سال گذشته مجبور شديم با توبيخ و برخورد، زمينه جذب بخشي از بودجه را در دستگاه‌ها فراهم كنيم و امسال نيز در شوراي اداري، تذكرات جدي به برخي از مديران داده شده است.

استاندار خراسان رضوي تاكيد كرد: مشكل ما كمبود بودجه نيست، بلكه مهم‌تر از پول، همت است كه متاسفانه در برخي از مديران وجود ندارد و در حال حاضر نيز مطمئن نيستم كه بودجه برخي از دستگاه‌ها به صورت كامل هزينه شود.

مشهد نيازمند نگاه ويژه مسئولان

صلاحي در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان كرد: خراسان رضوي داراي بيشترين تعداد زائر و مسافر در بين استان‌هاي كشور است كه اين آمار بر مبناي مراكز اقامتي به دست آمده و ميزان تردد در جاده‌ها ملاك آمارگيري نبوده است.

وي اظهار كرد: 51درصد مراكز اقامتي كشور در مشهد قرار دارد و در زمان‌هاي اوج سفر، 50درصد ظرفيت سيستم حمل و نقل ريلي و 46درصد پرواز‌هاي داخلي به مقصد مشهد است كه اين موضوع نشان مي‌دهد نيمي از گردشگران كشور در سال به مشهد مي‌آيند.

صلاحي تاكيد كرد: هيچ كجاي كشور از نظر پذيرش مسافر با مشهد قابل مقايسه نيست و بنابراين مسئولان كشور بايد نگاه ويژه‌اي به مشكلات اين شهر داشته باشند.

وي تصريح كرد: اگر بتوانيم آمار تلفات جاده‌اي را در استان كاهش دهيم، آمار تلفات كل كشور كاهش چشمگيري خواهد داشت، زيرا جاده‌هاي استان جزو پرترددترين جاده‌هاي كشور هستند.

استاندار خراسان رضوي با توصيه به مأموران پليس راه در خصوص جديت در برخورد با رانندگان متخلف اظهار داشت: توصيه ما به مسئولان در سازمان‌هاي مختلف مدارا با مردم است، اما در موضع تخلفات راهنمايي و رانندگي ملاحظه و مدارا معنا ندارد و بايد با قاطعيت با متخلفان برخورد شود.

تلفات جاده‌اي بايد 15 درصد كاهش يابد

حميدرضا شهركي، مديركل حمل و نقل و پايانه‌هاي استان نيز در اين جلسه گفت: برپايه برنامه‌ريزي انجام شده از سوي وزارت راه، ميزان تلفات جاده‌اي امسال در مقايسه با سال گذشته بايد 15درصد كاهش يابد.

قاسمي، مديركل راه و شهرسازي استان نيز در اين جلسه گفت: 11هزار و 700 كيلومتر راه آسفالت شده در استان وجود دارد كه از اين ميان 7هزار كيلومتر نياز به روكش آسفالت و 4هزار و700 كيلومتر در وضعيت بحراني قرار دارد و بايد دوباره آسفالت شود.


 

برچسب ها: مدیران ، بودجه ، توبیخ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.